کد خبر: ۸۱۲۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷

مسکو: هرگونه گسترش ناتو با پاسخ روسیه مواجه می‌شود

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هرگونه گسترش ناتو با «واکنش مسکو» مواجه خواهد شد و «هر عملی یک عکس العملی دارد».
مسکو: هرگونه گسترش ناتو با پاسخ روسیه مواجه می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در سخنانی گفت که هرگونه گسترش ناتو با «واکنش مسکو» مواجه خواهد شد و «هر عملی یک عکس العملی دارد».

وی افزود: «بر این اساس، با توجه به وخامت شدید وضعیت امنیتی که در سالهای اخیر رخ داده است، دیگر نمی‌توان بدون انجام اقدامات مشخص از طرف ما، آن را پذیرفت. گسترش بیشتر ناتو با پاسخ مناسب روسیه روبرو خواهد شد».

پیش از این، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی مسکو درباره تلاش‌های ایالات متحده و برخی از متحدانش برای پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو هشدار داده بود که در صورت پیوستن این دو کشور، مسکو ممکن است اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.

فنلاند و سوئد به هشدارهای روسیه مبنی بر اینکه ورود احتمالی آنها به ناتو منجر به «عواقب نظامی و سیاسی جدی» از سوی مسکو خواهد شد، واکنش نشان دادند.

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند در پاسخ به این تهدیدات روسیه گفت: «ما قبلا این (تهدیدات) را شنیده‌ایم».

وی در مصاحبه با رادیو وتلویزیون فنلاند افزود: «فکر نمی‌کنیم که این امر تهدید نظامی را بطلبد. اگر فنلاند مرز خارجی ناتو باشد، روسیه قطعا آن را در برنامه ریزی دفاعی خود در نظر خواهد گرفت. در بیانیه ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چیز جدیدی ندیده‌ام».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین