کد خبر: ۸۱۲۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

روایتی از حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و تجمعات دانشجویی

مراسم روز دانشجوی امسال با حضور برخی مسئولان در جمع دانشجویان برگزار شد. همچنین تجمعاتی از سوی برخی دانشجویان برپا شد.
روایتی از حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و تجمعات دانشجویی
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری ایسنا نوشت: سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حضور یافت. مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به دانشگاه علم و صنعت و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دانشگاه الزهرا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دانشگاه شهید بهشتی و علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی ایران رفتند.

سیدابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت:« «پیش از حضور در این مراسم برخی توصیه کردند در این مراسم شرکت نکنم. بنده در پاسخ گفتم کسانی که به دنبال تعطیلی علم هستند به دانشگاه نمی‌روند و بنای دولت سیزدهم از ابتدا تقویت علم و علم‌افزایی در دانشگاه‌ها بوده است و از این جهت بود که پس از بهبود شرایط کرونایی کشور دولت اولین اولویت خود را از سرگیری فعالیت دانشگاه‌ها قرار داد چرا که نشاط و پویایی کشور و همچنین پیشرفت‌ها و افتخارات دانشمندان کشور محصول دانشگاه است.»

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جمع دانشجویان دانشگاه الزهرا درباره مشکلات قضاییِ پیش‌آمده برای برخی از هنرمندان، دانشجویان و روزنامه‌نگاران، اظهار کرد:«رئیسی در سال ۱۳۹۸ بسیاری از دانشجویانی را که احکام قضایی قطعی و در حالِ اجرا داشتند، با مشورت رهبری عفو کردند. بعضی از هنرمندانی که الآن علیه انقلاب و نظام صحبت می‌کنند، از عفوشدگان سال ۹۸ هستند. بسیاری از این افراد احکام زندان هفت‌ساله و پنج‌ساله داشتند، اما رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه نامه نوشته و بسیاری از هنرمندان، دانشجویان و روزنامه‌نگاران را عفو کردند.»

علی خضریان نیز در دانشگاه علوم پزکش تهران گفت:« برداشت جریان بی‌وطن در امسال این بود که اکثریت هستند و می‌توانند مهمترین اتفاقات ملی را به تمسخر بگیریم و جامعه هم با ما همراهی می‌کند؛ چون اتفاقاً این بار رسانه به کمک آمده بود، این رسانه توهم اجتماعی را برای جریان بی وطن ایجاد کرد.»

علی زاکانی شهردار تهران نیز با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با بیان این‌که «دانشجویان باید بدانید که مشکل کشور چیست و یقه من مسئول را بگیرید و بدانید خائن و خادم کیست؟ » گفت: پیشنهاد من قیام برای تحقق قانون اساسی است چرا که قانون اساسی محقق نشده است، اصل ۸ قانون اساسی امر معروف و نهی از منکر است و مهمترین بخش آن امر به معروف مردم به مسئولین است.

در سایر دانشگاه‌های کشور هم مراسم روز دانشجو با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

امروز همچنین تجمعاتی در برخی دانشگاه‌ها برگزار شد. حدود ۲۰۰ نفر در دانشگاه امیرکبیر و حدود ۱۰۰ نفر هم در دانشگاه تهران تجمع کردند.

تجمعاتی هم در دانشگاه علامه طباطبایی، علوم وتحقیقات، تربیت مدرس، خواجه نصیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد و چند دانشگاه دیگر در شهرستان‌ها برگزار شد.

تجمع‌کنندگان شعارهایی از جمله اعتراض به بازداشت برخی دانشجویان سر دادند. برخی از این تجمعات به زد و خورد دانشجویان با حراست دانشگاه منجر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
1
آفتاب جان چرا اخبارتون دروغه، غالب مسئولینی که نام بردین در دعوتهای گروهها و واحدهای خاص اما در محل های از قبل تعیین شده در بخشی از محیط دانشگاهها حضور داشته اند نه در جمع عمومی دانشجویان لطفا شفاف بنویسید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین