کد خبر: ۸۱۲۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کنایه یک روزنامه به دولت:

اگر بدون برجام می‌توانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید چرا کج‌دار و مریز با نهاد‌های بین‌المللی برخورد می‌کنید؟

روزنامه ابتکار نوشت: اگر تهران می‌تواند بدون گره زدن اقتصاد و روابط خارجی خود به برجام، گلیمش را از آب بیرون کشد، چه نیازی به این‌همه کج‌دار و مریز‌ها در رفتار عمومی با دولت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی است؟
اگر بدون برجام می‌توانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید چرا کج‌دار و مریز با نهاد‌های بین‌المللی برخورد می‌کنید؟
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ابتکار به کنایه از دولت پرسیده است اگر بدون برجام می‌تواند گلیمش را از آب بیرون بکشد، چرا کج‌دار و مریز با نهادهای بین‌المللی برخورد می‌کند؟

به گزارش ابتکار، اگر تهران می‌تواند بدون گره زدن اقتصاد و روابط خارجی خود به برجام، گلیمش را از آب بیرون کشد، چه نیازی به این‌همه کج‌دار و مریز‌ها در رفتار عمومی با دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی است؟ اگر تهران کانون تعاملات خارجی خود را بر گسترش و تعمیق روابط با شرق قرار داده، در این صورت چگونه است که همچنان پرونده برجام به عنوان یک مانع در این روابط ایفای نقش می‌کند؟ آیا جز این است که روابط با شرق نیز همچنان در گرو سرنوشت پرونده برجام و به تبع آن قبول تعهداتی است که FATF به عنوان یک الزام غیر قابل نادیده گرفته شدن در هر مرحله از روابط سیاسی – اقتصادی با شرق برجسته است؟ در این صورت، آیا همچنان می‌توان مدعی بود که اقتصاد و روابط خارجی کشور با برجام گره نخورده است؟

نویسنده ابتکار سپس تاکید کرده است: اروپا و امریکا رفته رفته بر حجم فشارهایشان می‌افزایند تا در این صورت نه یک بازی «برد – برد» بلکه قبول کمترین امتیاز را در یک توافق متفاوت از متن نخستین برجام به تهران تحمیل کنند. این وضع هرگز مطلوب هیچ ایرانی دلباخته به منافع و امنیت ملی کشور نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
3
2
واقعا سوادتان و حرفه ای گری خبرگزاری تان به قدر همین املای مریز است .
ضیاالله اسماعیلی
|
Germany
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
آقا، بخدا آدم کم سواد یا بیسوادی نیستم ولی قسم جلاله میخورم کلی اینترنت رو گشتم با اینکه میدونستم کج‌دار مریض درسته ولی گفتم شاید یه عمر من اشتباه میکردم ولی خدا رو شاهد میگیرم کلمه‌ی مریز توی اینترنت هم معنی براش پیدا نشد که نشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین