کد خبر: ۸۱۲۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

مقدمات گفتگو میان ترکیه و سوریه فراهم شده است

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت حل و فصل مشکلات میان سوریه و ترکیه از طریق گفتگو تاکید کرد و از فراهم شدن مقدمات این گفتگو خبر داد.
مقدمات گفتگو میان ترکیه و سوریه فراهم شده است
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر حل و فصل مشکلات میان سوریه و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در این باره توضیحاتی داد و از فراهم شدن مقدمات گفتگو میان ترکیه و سوریه خبر داد که صحبت های او را می خوانید:

*ما علاقه مندیم که ترکیه و سوریه بر اساس توافق آدانا میان دو کشور که هنوز در حال اجرا است، مسائل خاص مربوط به تامین امنیت مرزها را از طریق از سرگیری گفت‌وگو حل و فصل کنند که به نظر می‌رسد مقدمات آن درحال فراهم شدن است.

*این باید با در نظر گرفتن نگرانی‌های مشروع ترکیه انجام شود که رهبری سوریه در دوران حافظ اسد (رئیس‌جمهور فقید سوریه) آن را به رسمیت می‌شناخت و اکنون نیز به رسمیت می‌شناسد.

*روسیه قاطعانه برای جلوگیری از هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی سوریه تلاش خواهد کرد. طرف‌های "روند آستانه" (روسیه، ترکیه و ایران) در نشست اخیر خود در پایتخت قزاقستان، بر این اصل تایید کردند.

*آمریکایی‌ها که با حضور نظامی غیرقانونی خود در سوریه از نیروهای کُرد حمایت می‌کنند، بر اساس منطق آنگلوساکسون؛ «تفرقه بینداز و حکومت کن»، تمایلات جدایی‌طلبانه کردها را تغذیه می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین