کد خبر: ۸۱۲۹۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
امیر نصر‌آزادانی‌ در اعتراضات اصفهان بازداشت شد

تکذیب صدور حکم محاربه برای "امیر نصر‌آزادانی‌"/قوه قضائیه: متهم به بغی است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با پرونده امیر نصرآزادانی توضیحاتی داد. اخیرا برخی مدعی شده بودند که حکم اعدام وی صادر شده بود. بسیاری از چهره های ورزشی و هنری نسبت به حکم احتمالی وی انتقاد کرده بودند.
تکذیب صدور حکم محاربه برای
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ارتباط با ادعا‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم محاربه برای فردی با نام امیر نصر‌آزادانی اظهار کرد: روز ۲۵ آبان ماه در جریان ناآرامی‌های در اصفهان ۳ نفر از نیرو‌های امنیتی به شهادت رسیدند که متهمان پرونده دستگیر شدند.

براساس گزارش خبرگزاری قوه قضائیه(میزان)، وی با بیان اینکه این پرونده ۹ متهم دارد که یکی از آن‌ها امیر نصرآزادانی است، افزود: کیفرخواست متهمان صادر شده است. امیر نصرآزادانی براساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف پنجم پرونده است و از ۲۷ آبان ماه در بازداشت به سر می‌برد.

وی افزود: براساس کیفرخواست صادر شده این فرد متهم به بغی است. وی با عضویت در گروه مسلحانه به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به قصد مقابله با اساس نظام جمهوری اسلامی با ۳ نفر دیگر اقدام به اغشاش مسلحانه در تاریخ ۲۵ آبان ماه کرده که در نتیجه این اقدام به وسیله یکی از اعضای گروه، ۳ تن از ماموران تامین امنیت در اصفهان به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: عناوین اتهامی دیگر امیر نصرآزادانی عضویت در دسته‌های غیرقانونی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و اجتماع و تبانی منتهی به جرایم ضد امنیت که معاونت در محاربه محسوب می‌شود.  تا به امروز کیفرخواست برای متهمان پرونده صادر شده و هنوز حکمی برای متهمان پرونده صادر نشده است. متهم نسبت به اقدامات مجرمانه خود به صراحت اقرار کرده است. فیلم دوربین‌های محل نیز وجود دارد و مستندات کافی مبنی بر حضور این فرد در گروه مسلحانه وجود دارد و کیفرخواست براساس همین موارد صادر شده است.

جعفری گفت: این پرونده ۹ متهم دارد که رسیدگی به پرونده ۴ متهم در صلاحیت محاکم عمومی است و کیفرخواست ۵ نفر از متهمان از جمله امیر نصر آزادانی به دادگاه انقلاب ارسال شده و در حال حاضر وکلای پرونده در مهلت قانونی در حال مطالعه پرونده هستند که اگر ایرادی به کیفرخواست داشتند اعلام کنند. پرونده طبق موازین قانونی رسیدگی و احکام اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: فضاساز‌ها و جوسازی‌های مسموم در مورد پرونده‌ها در اراده قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ها هیچ تاثیری ندارد و احکام براساس موازین قانونی و با قاطعیت صادر می‌شود و طبق قانون نسبت به اجرای احکام اقدام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
19
3
اونایی که از این آدم حمایت کردند واقعا اقدام علیه امنیت با سلاح رو می فهمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
2
16
چه خوب بود افراد معترضی هم که بدست کسانی کشته شده اند هم به همین سرعت پیگیری و حکم آنها هم صادر میشد غیر از اینکه بگویند آنها خودیند و اینها غیر خودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
1
16
فرار به جلو
مردم خودشان شعور دارند
نیاز به ارشاد امثال شما نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین