یوسف نوری، امروز (اول دی) در نشست صمیمی با فرهنگیان شهرستان کنگاور استان کرمانشاه، با اشاره به ضرورت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: اجرای سند تحول بنیادین که برکاتی مثل رتبه بندی معلمها را دارد، به جد در برنامه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
نوری با بیان اینکه با تکیه بر سند تحول بنیادین میتوانیم دانشآموزان در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم، ابراز امیدواری کرد: با تلاش معلمها شاهد اجرای این سند در راستای تعلیم و تربیت صحیح دانشآموزان به عنوان آیندهسازان فردای کشور باشیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت سوق دادن دانشآموزان به سمت عبادت به عنوان یک نیاز عالی انسانی، گفت: یکی از رسالتهای مهم آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت انسانهای متعالی است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز اجرای قانون رتبهبندی معلمها، گفت: اجرای کامل این قانون زمانبر است، لذا از فرهنگیان انتظار داریم برای اجرای کامل آن صبور باشند.
وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمها مراحل زیادی داشته و اجرای کامل این قانون نیازمند صبر بیشتر معلمها است، افزود: در حال رتبه بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماه هستیم که کار خیلی سخت و زمانبری است.
نوری اشارهای هم به وضعیت استخدامیهای آموزش و پرورش داشت و گفت: کار استخدام جاماندههای آموزشیاران نهضت سوادآموزی قبل از سال ۱۳۹۲ در دست اقدام است، اما برای استخدام جاماندههای بعد از سال ۱۳۹۲ منتظر پیگیری و تصمیم مجلسیها و دولتیها هستیم که در صورت تصویب قانونی در این زمینه کار استخدام این افراد هم انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: بعد از استخدام این مرحله تمامی استخدامهای آموزش و پرورش به طور مطلق از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.
نوری در ادامه با اشاره به برنامهریزی برای ارتقای کیفیت نظام آموزش و پرورش، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با انجام کارهای زیرساختی مانع از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان مناطق محروم شویم.
وی در ادامه اشارهای هم به وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس فرسوده و یا نیازمند بازسازی و هشت هزار کلاس کانکسی در کشور داشت و گفت: حدود ۱۲ هزار مدرسه سراسر کشور آبخوری و یا سرویس بهداشتی نداشتند که بخشی از این موارد در دست اقدام قرار گرفته است.
وزیر آموزش و پرورش امروز (اول دی) مهمان فرهنگیان شهرستانهای شرقی استان شامل سه شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین بود.