کد خبر: ۸۱۵۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
امدادرسانی به ۳۳۳۵ نفر در برف و باران از ابتدای زمستان

۳۰ استان درگیر بارندگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار و ۳۳۵ نفر در حوادث جوی از ابتدای زمستان تاکنون خبر داد.
۳۰ استان درگیر بارندگی
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی ولیپور با اشاره به اقدامات انجام شده ازسوی امدادگران جمعیت هلال احمر درپی حوادث ناشی از بارش برف و باران و وقوع کولاک در برخی از نقاط کشور گفت: به دنبال اعلام هشدار سازمان هواشناسی، سازمان امدادونجات نیز نیرو‌های خود را برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف و باران و وقوع کولاک و یخبندان به حالت آماده‌باش درآورد که این وضعیت کماکان در بسیاری از نقاط کشور ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس و از ابتدای زمستان تا صبح امروز، چهارم دی ماه، در مجموع ۳۰ استان کشور متاثر از بارش برف و باران بود که از این تعداد در ۱۸ استان شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهامحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان خدمات امدادی ارائه شده است.

ولیپور با بیان اینکه مجموعا در ۷۳ منطقه شامل ۵۷ محور، شش شهر و ۱۰ روستا از ۵۷ شهرستان در این ۱۸ استان ماموریت‌های امدادونجات به اجرا درآمده است، گفت: طی این مدت مجموعا به سه هزار و ۳۳۵ نفر امدادرسانی شده و ۲۶۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند. چهار نفر نیز به نقاط امن منتقل شده و یک تن هم به مراکز درمانی برده شد.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور طی این مدت ۲۲۹ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده و از ۳۲ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است.

وی تعداد امدادگران حاضر در این ماموریت‌ها را ۴۲۴ نفر در ۱۱۹ تیم عملیاتی اعلام کرد و گفت: اقلامی همچون چادر، پتو، نایلون، موکت، والور، بسته غذایی و ... نیز در این مدت در میان حادثه دیدگان ناشی از حوادث جوی توزیع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین