کد خبر: ۸۱۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۶
یک مقام مسئول عنوان کرد:

اقدامات برای پرداخت دیه جان‌باختگان ایرانی هواپیمای قرقیزستانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مقام مسئول با اشاره به رایزنی برای تعیین و پرداخت رقم دیه جان‌باختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیمای قرقیزستانی، گفت: «در حال حاضر اقدامات اداری و تشریفاتی مربوطه در دست انجام است». 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، این مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت پرداخت خسارت به قربانیان ایرانی سقوط هواپیمای قرقیزستانی، اظهار داشت: «در حال حاضر اقدامات اداری و تشریفاتی مربوطه در دست انجام است». 

وی افزود: «مراحل قانونی كار در قرقیزستان انجام شده و در ایران نیز شناسنامه‌های جان‌باختگان سانحه در مرحله ابطال قرار دارد تا پس از آن پرداخت دیه و خسارات انجام شود.
به گفته وی خسارات مربوط به سوانح هوایی در دنیا دارای استاندارد و ارقام مشخصی است كه ممكن است این ارقام با رقم دیه فرد در ایران متفاوت باشد». 

این مقام مسئول یادآور شد: «از آنجا كه هواپیمای بوئینگ 737 شركت هواپیمایی ایرتک قرقیزستان بیمه بوده و ایرلاین مربوطه متقبل بیمه آن است، بر این اساس میزان پرداخت دیه و خسارت نیز برحسب تعهد شركت مذكور تعیین می‌شود». 

وی افزود: «همین امر و تفاوت رقم خسارت آنها با میزان دیه فرد در ایران و شركت‌های بیمه ایرانی محل مذاكره و بحث است تا پس از تعیین رقم نهایی به بازماندگان پرداخت شود.
به گفته وی تاكنون چندین جلسه نیز با خانواده‌های قربانیان در خصوص مسائل مختلف و نحوه دریافت خسارات برگزار شده و تعامل خوبی نیز به وجود آمده است». 

قابل ذکر است که یك فروند هواپیمای بوئینگ 737 شركت هواپیمایی ایرتک قرقیزستان روز یكشنبه سوم شهریور ماه سال جاری حامل 90 مسافر، ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت محلی لحظاتی پس از برخاستن از باند فرودگاه بیشكك دچار سانحه شد و سقوط كرد. در این حادثه 41 تن از سرنشینان آن كه ایرانی بودند، جان باختند. 

بنابراین گزارش، در نهایت خطای انسانی عامل سقوط هواپیمای قرقیزستانی شناخته شد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین