آفتابنیوز : آفتاب: بنا بر ادعای برخی از مراكز امنيتی، فنآوریهای حفاظتی موجود با همياری كاربران در رعايت ابتدايیترين اصول حفاظتی، براي ايجاد دسترسی كاملاً امن به خدمات بانكی آنلاين، توانايی كافی دارند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری آفتاب، با وجود اینكه امروزه ارائه و دريافت خدمات الكترونيک رفته رفته در حال تبديل شدن به يک ضرورت اجتنابناپذير است، بسياری از كاربران اينترنت به علت عدم اطمينان به روشهای غيرفيزيكی در نقل و انتقال پول و نيز عدم اعتماد به شرايط امنيتی و مديريتی خدمات آنلاين، از مراجعه به پايگاههای الكترونيكی بانکها و مؤسسات مالی اعتباری طفره میروند.
بنا بر اعلام شركت امنيتی Panda Security، با اين حال وضعيت فعلی، بانكداری آنلاين و نقل و انتقال الكترونيكی پول نشان میدهد كه علیرغم افزايش بیوقفه تهديدات امنيتی عليه كاربران خدمات مالی اعتباری، نگرانی مشتريان بانکها در خصوص بستر ناامن خدمات آنلاين كاملاً بیمورد است.
بر اساس ادعای اين مركز ارائه دهنده راهكارهای حفاظتی، دستكم 30 درصد از كل حملات مخرب و نفوذهای اينترنتی با هدف سرقت هويت شخصی كاربران انجام میشوند، اما در بدبينانهترين شرايط نيز رعايت شگردهای ساده امنيتی و توجه كافی به سطح حفاظتی سيستمهای رايانهای، فعاليتهای حساس كاربران اينترنت را به طور كامل، امن نگاه میدارد.
پاندا اخيراً اعلام كرده بود، كه با هدف افزايش مضاعف امنيت در فعاليتهای بانكی آنلاين، يک سيستم مستقل حفاظت از هويت شخصی و اطلاعات محرمانه كاربران را طراحی و در نرمافزارهای امنيتی خود بكار گرفته است.
اين سيستم اختصاصی دارای مجموعههايی چون فيلتر ضد حملات Phishing برای كشف صفحات جعلی و مخرب در وب و نيز جلوگيری از انتقال ناخواسته اطلاعات محرمانه به خرابكاران، موتور ضد تروژانهای Banker برای كشف و پاكسازی ويروسهای ويژه سرقت اطلاعات بانكی و برداشت غيرقانونی پول و نيز فنآوری حفاظت از هويت شخصی است كه به كاربران امكان میدهد تا اطلاعات و دادههای بسيار حساس و ارزشمندی چون شماره كارتهای اعتباری، شمارههای تأمين اجتماعی، رمزهای عبور و هر نوع فايل خصوصی را به نحوی مشخص كنند تا بدون مجوز و تأييد كاربر و نيز تصديق مرجع دريافتكننده اطلاعات از سيستم خارج نشوند.