کد خبر: ۸۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۲

سفر هیات اقتصادی ایران به كردستان عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیات اقتصادی ایران به سرپرستی حسن دانایی فر، دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و نمایندگانی از وزارت خانه ها، فرمانداران شهرهای مرزی، شركت های فنی-مهندسی و بازرگانی به دعوت رسمی رییس دفتر نخست وزیر كردستان عراق به اربیل و سلیمانیه سفر می كند. 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب، هدف از این سفر كه از پنج شنبه 30آبان ماه به مدت یك هفته انجام می شود، پیگری موضوعات طرح شده در سفر مردادماه نچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم كردستان عراق به تهران، ارتقا مناسبات تجاری و افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی، عنوان شده است. 

همچنین افتتاح نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه از دیگر برنامه های هیات اقتصادی است. 

نمایندگانی از وزارت جهاد كشاورزی و بازرگانی، اعضای اتاق بازرگانی مشترك ایران و عراق، شركت بازرگانی پتروشیمی، نمایندگانی از بخش خصوصی، شركت های فعال در حوزه خدمات فنی - مهندسی و فرمانداران مریوان، پیرانشهر و سردشت اعضا هیات اقتصادی ایران را تشكیل می دهند. 

نچروان بارزانی در سفر مرداد ماه خود به تهران در جمع فعالان اقتصادی، تاكید كرده بود: «ما به دنبال تعریف مكانیزمی برای كار با ایران و ارائه تسهیلات و تضمین لازم به تجار و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران ایرانی در كردستان عراق هستیم و این مساله را تا رسیدن به نتیجه مطلوب از طریق ایجاد یک دستگاه برای پاسخگویی به مطالبات سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان دو طرف، پیگیری خواهیم كرد». 

بنابر اعلام وزارت بازرگانی، مبادلات تجاری میان ایران و كردستان عراق در سال 2007 میلادی یک میلیارد و دویست میلیون دلار بوده‌ است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین