کد خبر: ۸۱۷۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

صف‌های طولانی پمپ بنزین و نان امان مردم سیستان و بلوچستان بریده است

نماینده ایرانشهر گفت: صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها در استان سبب نگرانی مردم شده و امان مردم را بریده است که برای برطرف کردن این موضوع باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.
صف‌های طولانی پمپ بنزین و نان امان مردم سیستان و بلوچستان بریده است
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر درخشان در بازدید از سطح شهر ایرانشهر افزود: باید جایگاه‌های سوخت در حوزه انتخابیه افزایش پیدا کنند تا این مشکل برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان در ادامه با انتقاد از بی‌توجهی مسئولین نسبت به هدررفت وقت مردم استان سیستان و بلوچستان در صف‌های طویل تهیه نان و بنزین گفت: در سیستان و بلوچستان که به خودی خود استانی محروم است، صف‌های طویل گاز، نفت، بنزین کافی نبود که صف‌های طویل تهیه نان هم به آن افزوده شده است؟

وی تاکید کرد: دولت مکلف است که ضمن تخصیص سهمیه آرد مورد نیاز استان، اهتمام جدی داشته باشد، همچنین لازم است وزارت جهادکشاورزی، استانداری، فرمانداری‌ها و اتحادیه آرد و نان و سایر دستگاه‌های نظارتی نظارت دقیقی بر این مهم داشته باشند.

درخشان بیان کرد: بدون شک وجود این صف‌های طولانی برای تهیه نان به عنوان قوت غالب در شان مردم نجیب و مظلوم این منطقه نیست.

وی همچنین در خصوص گازرسانی به شهر‌های جنوبی استان نیز گفت: دیداری با وزیر نفت انجام شد قول دادند به روند عملیاتی اجرایی گازرسانی به شهرستان‌های فنوج، لاشار، آهوران، بنت، سرباز و راسک سرعت داده می‌شود.امیدوار هستیم که این پروژه در شهرستان فنوج و بخش آهوران نسبت به دیگر شهر‌های زودتر به اتم برسد و در شهرستان سرباز و راسک نیز مطالعات پروژه گازرسانی در حال انجام است و انشاالله تا سال ۱۴۰۲ موضوع گازرسانی به حوزه انتخابیه محقق شود.

استاندار سیستان و بلوچستان: نباید مردم برای نان و بنزین در صف‌های طولانی بایستند!

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم برای نان و بنزین در صف‌های طولانی بایستند.

محمد کرمی در ادامه سفر به منطقه سیستان در دیدار با امام جمعه شهرستان زابل افزود: پمپ بنزین ها را اضافه نکرده‌ایم چون سوخت قاچاق می‌شود ولی این راهکار نمی شود بلکه باید بر عرضه سوخت کنترل و نظارت داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت را باید توسعه دهیم به گونه‌ای که جایگاه داران برای جلب مشتری موارد تشویقی بگذارند. تحول آفرینی نیازمند مدیریت میدانی و مردمی است. باید در کف میدان باشیم و مشکلات مردم را به صورت میدانی و به سرعت حل کنیم.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد به طوریکه با بهره‌گیری از این ظرفیت ها می توانیم به استان های دیگر هم خدمات رسانی کنیم، افزود: با برنامه ریزی باید اقدامات و تغییراتی انجام دهیم و نتیجه بگیریم. کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان ما مسلمان هستند و اقتصاد و امنیت آنها به مثابه اقتصاد و امنیت خود ما هست و باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی و ارتباط با این کشورها بیشتر تلاش کنیم. یکی از موضوعات مهمی که در جامعه جریان دارد، جنگ شناختی دشمن است که نه تنها به قشر جوان بلکه مربوط به همه اقشار است و حتی مسوولان را هم می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد چرا که دشمن یاس و ناامیدی را القا و تلاش می‌کند اراده‌ها را ضعیف و یا بشکند و ما را نسبت به آرمان‌های اسلام بی توجه و حساسیت‌ها را از بین ببرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رسالت حوزه ها، دانشگاه ها و آموزش و پرورش یک رسالت بسیار سنگین است چرا که با اذهان و ذهن ها در ارتباطند و ساخت ذهن از همه چیز مهمتر است. اگر ده‌ها طرح را اجرا کنیم اما ذهن‌ها را نسازیم دشمن می‌تواند به راحتی این ذهن ها را اشغال کند و وقتی ذهن ها اشغال شوند هدایت نمی‌شوند.

کرمی بیان کرد: ارتباط حوزه با آموزش و پرورش بسیار مهم است و این ارتباط می‌تواند به پرورش افکار توحیدی کمک کند. انقلاب اسلامی اراده الهی است و ما برای پیاده کردن اسلام رئوف آماده ایم. هر چند سختی می بینیم اما از سختی‌ها نمی هراسیم و دشمن با این حرکت مقابله می‌کند و به هر شکل ممکن می خواهد جلوی این حرکت را بگیرد اما باید همچنان در میدان باشیم. به فضل الهی باید با نگاه توحیدی پیش برویم چون اسلام کارآمدترین نظام در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و هر روز باید در هر یک از این حوزه‌ها با توکل بر خدا یک قدم رو به جلو برداریم و تغییراتی را ایجاد کنیم.

هم نماینده و هم استاندار از وضعیت سیستان و بلوچستان انتقاد کرده اند. این در حالی است که وظیفه مسئولان حل مشکلات مردم است نه انتقاد کردن از وضعیت موجود که حاصل عملکرد خودشان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
بانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
11
مملکت مال پولدارها شده!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین