کد خبر: ۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۶

اليور استون از واقعه يازده سپتامبر فيلم می سازد

آفتاب‌‌نیوز : نيکلاس کيج بازيگر فيلمهايی چون ترک لاس وگاس و اقتباس نقش گروهبان جان مک لالين يکی از دو شخصيت اصلی فيلم را بازی خواهد کرد. جان مک لالين و ويليام جی جيمنو دو افسر پليسی بودند که گفته می شود که آخرين نفراتی بودند که پس از فروريختن برجهای مرکز جهانی نجات يافتند.

حملات تروريستی به برجهای مرکز تجارت جهانی در يازده سپتامبر 2001، بيش از 2700 کشته بر جای گذاشت.

مسئولان کمپانی فيلمسازی پارامونت پيکچرز، تهيه کننده عامل و پخش کننده فيلم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده، می گويند که اين فيلم در سال 2006 پخش خواهد شد.

گروهبان مک لالين درباره ساخت اين فيلم که بر اساس زندگی اوست گفت : "من احساس می کنم که بالاخره کسی بايد داستان مردمی را که پيش و پس از حملات و فروختن برجها در مرکز تجارت جهانی بودند بازگو می کرد."

تاکنون فيلمهای مسقتل متعددی بر اساس واقعه يازده سپتامبر ساخته شده است، اما فيلم استون نخستين فيلمی است که با معيارهای هاليوودی و استوديويی با موضوع محوری اين واقعه ساخته می شود.

البته موضوع کلی اين فيلم بر روی خود حملات يازده سپتامبر متمرکز نخواهد بود و استون از اين واقعه به عنوان پس زمينه داستانش استفاده خواهد کرد.

استون پيش از اين نيز فيلمها ديگری را بر اساس وقايع مختلف تاريخ سياسی آمريکا ساخته است که از مهمترين آنها می توان به فيلمهای متولد چهارم ژوئيه، جی اف کی و نيکسون اشاره کرد.

او تاکنون دوبار برای ساخت فيلمهای جوخه و متولد چهارم ژوئيه اسکار بهترين کارگردانی را بدست آورده است.

استون در زمينه ساخت فيلمهای مستند سياسی نيز سابقه دارد که دو فيلم مستند متاخر او درباره ياسر عرفات و فيدل کاسترو از اين جمله اند.

آخرين فيلم استون فيلم تاريخی اسکندر بود که به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین