کد خبر: ۸۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

تاکید نتانیاهو بر دست به یکی کردن آمریکا و اسراییل مقابل ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی بر اتحاد آمریکا و رژیم اسراییل در قبال ایران تاکید کرد.
تاکید نتانیاهو بر دست به یکی کردن آمریکا و اسراییل مقابل ایران
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه تایمز آو اسراییل نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجازی در گردهمایی لابی صهیونیستی آیپک گفت که زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و اسراییل در زمینه «تهدیدهای ناشی از ایران» اختلافاتشان را کنار گذاشته و یکی شوند.

شب گذشته، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ایران با توجه به روی کار آمدن کابینه بنیامین نتانیاهو در قدس اشغالی، توضیح داد: در زمینه راهبردی اتفاق نظر کامل داریم. ما هر دو کاملا نسبت به این‌که ایران هیچ گاه نباید بتواند به یک سلاح اتمی دست پیدا کند، متعهدیم. این تعهد رییس جمهور بایدن و همان تعهدی است که از نخست‌وزیر نتانیاهو و نخست‌وزیرهای پیش از او شنیده‌ایم.

او افزود: الان بر کسی پوشیده نیست که در زمینه مسائل تاکتیکی تفاوت‌هایی داریم. رابطه ما با اسراییل آن‌قدر نزدیک است که به ما اجازه می‌دهد مکالمات صریحی داشته باشیم، وقتی هم که مخالف باشیم، آن را اعلام می‌کنیم. ما به آن‌ها می‌گوییم که چطور فکر می‌کنیم و مسلما آن‌ها هم در بیان نظرشان تعارف ندارند. ما[آمریکا] بر این باوریم که حفظ دیپلماسی کارآمدترین و پایدارترین ابزاری است که می‌توان با کمک آن مانع دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی شد. تمرکز ما همیشه روی آن معطوف بوده است.

پرایس با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در بی‌نتیجه ماندن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، گفت: این چیزی نبوده است که ایرانی‌ها همواره روی آن متمرکز باشند. در واقع آن‌ها مرتب به توافق دیپلماتیکی که روی میز بوده، پشت کرده‌اند. این توافق، بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام بود. آن‌ها اخیرا در ماه سپتامبر این کار را کردند. این موضوع از آن موقع در دستور کار نبوده است. ما همچنان باور داریم که دیپلماسی موثرترین گزینه را پیش روی‌مان می‌گذارد اما همچنین با شرکای اسراییلی‌مان موافقیم که نباید گزینه‌ای را از روی میز برداریم.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفتگی‌اش، در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با رایزنی‌های مستمر مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در مورد ایران و نگاه ایران در این ارتباط و همچنین آخرین تحولات در حوزه مذاکرات رفع تحریم تصریح کرد: این‌که مقامات آمریکایی با مقامات رژیم صهیونیستی در مورد ایران گفت‌وگو می‌کنند چیز جدیدی نیست. متاسفانه بر اساس اسناد و شواهد سیاست خارجی آمریکا در مورد ایران در گروگان صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی است.

تایمز آو اسراییل همچنین نوشت، نتانیاهو در سخنرانی‌اش با اشاره به اتفاقات اخیر در ایران، آن چه آن را سرکوب تظاهرات‌کنندگان توسط حکومت می‌خواند را نشان‌دهنده این دانست که ایران رژیمی تروریست است!

نتانیاهو در این باره گفت: امیدوارم که بتوانم درباره این مسئله با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و تیم او صحبت کنم. فکر می‌کنم امروز اتفاق نظرمان بیش از همیشه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین