کد خبر: ۸۱۸۳۱۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
در واکنش به موج مهاجرت پزشکان و ...

وزیر بهداشت: نگران مهاجرت پزشکان نیستیم؛ در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به آنها شغل نمی‌دهند!

وزیر بهداشت و درمان گفت: ازجامعه پزشکی اگر کسی مهاجرت کند در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به او اشتغال نمی‌دهند مگر این‌که کار دیگری انجام دهد.
وزیر بهداشت: نگران مهاجرت پزشکان نیستیم؛ در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به آنها شغل نمی‌دهند!
آفتاب‌‌نیوز :

بهرام عین‌الهی در گفتگو با ایلنا، درباره آمار منتشر شده درخصوص موج مهاجرت پزشکان به خارج از کشور گفت: به عنوان یک کارشناس، نه به عنوان یک وزیر؛ زیرا من رئیس انجمن آموزش پزشکی کشور هستم و به عنوان یک کارشناس در جلسات مختلف هم در خارج و هم در داخل شرکت کرده‌ام می‌گویم، پزشکان باید به جایی مهاجرت کنند که نیاز وجود داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امروزه در اروپا، آمریکا و کانادا نیاز پزشکی وجود ندارد. از همکاران خود من افرادی بودند که چشم پزشک بودند به کانادا رفتند و در حال حاضر اپتومتر شده‌اند و کار چشم‌پزشکی به آن‌ها نمی‌دهند. اگر کسی به آمریکا برود مثلا مدرکش پزشکی باشد می‌گویند دوباره باید از انترنی شروع کنی و باید دوباره درس بخوانی و بُرد ما را بگیری و مجوز کار نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: از جامعه پزشکی اگر کسی مهاجرت کند در اروپا، آمریکا، کانادا و انگلیس به او اشتغال نمی‌دهند مگر این‌که کار دیگری انجام دهد، آن کار پزشکی که داخل کشور انجام می‌دهند نمی‌توانند در خارج داشته باشند، البته برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اشتغال می‌دهند، اما آن‌ها هم جمعیت‌شان خیلی کم است حتی به اندازه بعضی از شهر‌های ما نیست.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: ما خیلی نگرانی از این قضیه نداریم، کاری که انجام دادیم این بود که آموزش و تربیت را بالا بردیم تا آنقدر نیرو داشته باشیم که تهدید از سر ما برداشته شود. امسال ۲۵ درصد افزایش ظرفیت دستیاری ایجاد کردیم که به طور مثال در سال گذشته ۳ هزار نفر بودند و امسال نزدیک به ۴ هزار دستیار گرفتیم که این‌ها همه متخصص می‌شوند و در کشور مشغول به کار می‌شوند، بنابراین فکر نمی‌کنم نگرانی چندانی وجود داشته باشد.

وی درباره این‌که انتقاداتی نسبت به برخی از بیمارستان‌های آموزشی وجود دارد آیا نظارتی از سوی وزارت بهداشت و درمان روی این بیمارستان‌ها وجود دارد، بیان کرد: بله، صد در صد وجود دارد. خدماتی که بیمارستان‌های آموزشی می‌دهند به دلیل آن که آنجا رزیدنت و انترن وجود دارد قطعا خدمات بهتری هم هست، در جایی که فقط یک پزشک وجود دارد و ویزیت می‌کند احتمال این که خطا کند زیاد است، اما قطعا در بیمارستان‌های آموزشی وضعیت بهتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین