کد خبر: ۸۱۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر در پی آبگرفتگی و کولاک

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به شرایط جوی ناپایدار در سه روز گذشته از امدادرسانی در ۲۳ استان کشور خبر داد و گفت: در این مدت هفت هزار و ۱۵۹ نفر امدادرسانی شدند.
امدادرسانی به بیش از ۷ هزار نفر در پی آبگرفتگی و کولاک
آفتاب‌‌نیوز :

یعقوب سلیمانی با اشاره به شرایط ناپایدار جوی در ۳۱ استان کشور از هجدهم تا بیست‌ویکم دی، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته، به ۲۳ استان از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سیستان‌و بلوچستان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و یزد و ۱۰۸ شهرستان، ۱۷۱ منطقه (۹۴ محور، ۱۰ شهر، ۶۳ روستا، ۴ منطقه عشایرنشین) امدادرسانی شد.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، وی با اشاره به اینکه ۲۶۷ تیم عملیاتی، شامل ۹۳۳ نفر در عملیات جوی حضور داشتند، ادامه داد: هفت هزار و ۱۵۹ نفر در این مدت امدادرسانی شدند که یکهزار و ۴۴۷ نفر از آنان اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و ۱۴ نفر هم به مراکز درمانی منتقل شدند.

براساس این گزارش، ۲ نفر به دلیل وقوع سیل در شهرستان فسا جان خود را از دست دادند.

سلیمانی افزود: با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر، ۵۹۳ خودرو از برف رها و آب ۴۱ منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه چادر برای اسکان خانواده‌ها برپا شد، افزود: یکهزار و ۹۰۷ تخته پتو، ۱۸۰ تخته موکت، هزار و ۳۲۳ کیلوگرم نایلون، ۴۵۹ بسته غذایی، ۲ هزار و ۲۷۴ قرص نان، ۴۴ کیلوگرم، ۶۰۸ قوطی کنسروجات، ۲۷۵ بطری آب معدنی و ۲۳۵ بسته بیسکوییت در بین افراد در راه مانده، توزیع شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین