کد خبر: ۸۱۸۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
سعیدی در نطق میان دستور:

آقای رئیسی! نمی‌شود دنبال تیک آبی و خاکستری باشید و مردم به اینترنت دسترسی نداشته باشند!

نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد نمی‌شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم، اما مردم دسترسی نداشته باشند.
آقای رئیسی! نمی‌شود دنبال تیک آبی و خاکستری باشید و مردم به اینترنت دسترسی نداشته باشند!
آفتاب‌‌نیوز :

معین الدین سعیدی در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۲۱ دی ماه) در نطق میان دستور خود ضمن سلام و درود و رحمت خداوند بر ملت بزرگ ایران و همچنین تبریک به مناسبت میلاد بانوی بزرگ اسلام دخت نبی حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه بانوان و مادران نیز که مربیان واقعی انسان و انسانیت هستند اظهار کرد: بزرگان کشور و مسئولان ایران مقدس! شما را به خدا مردمانتان را دریابید، مردمان سیستان و بلوچستان سالیان درازی است که با امید به وعده‌های ما و شما شب و روز می‌گذرانند بس است دیگر.

وی افزود: از خدا بترسید و بترسیم که نا امید کردن خلق خدا ناروا است این بار درخواستم متفاوت است به حرمت مروتتان برچسب محرومیت را از استان، شهر‌ها و روستا‌های ما بردارید که با تزریق این واژه شوم بر اهل و دیار ما هیچ پیشرفتی حاصل نشد، بلکه انگیزه رشد از جوانان ما گرفته شد و در پناه این تعبیر نامناسب به سکون تن داده اند، ما محروم نیستیم و ما ثروتمندترینیم و هم منزل اقیانوسیم. دیار ما مهد عالمان، شاعران، اندیشمندان و دادخواهان است تمنا می‌کنم از انفورماتیک فیلمی نه از محرومیت بلکه از مظلومیت آن مردم و بی تدبیری ما به تماشا بگذارند خاضعانه، اما مصرانه از اعضای هئیت رئیسه هم می‌خواهم اندکی به حرمت نه بنده بلکه به حرمت آن مردم سکوت را رعایت کنند.

نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس عنوان کرد: عزیزان همین انسان‌هایی که در صف بنزین و آرد دیدید به خدا قسم اگر خطری مام میهن را تهدید نماید اولین کسانی هستند که سینه خود را برای وطن سپر خواهند کرد من جا دارد از عزیزان در کمیسیون انرژی که ۱۴۰۰ کیلومتر راه را در کمتر از ۴۸ ساعت پیمودند و درد این مردم را از نزدیک دیدند و همچنین از مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی تشکر کنم انشاالله در این سفر تدبیری عاجل بیندیشند.

این نماینده در مجلس بیان کرد: همچنین از همکارانم در کمیسیون‌های فرهنگی، عمران و کشاورزی که انصافا نگاه ویژه به حوزه سواحل مکران دارند تشکر می‌کنم، با توکل به خدا و تعهد به وطن و ارداه آهنین و تلاش بی وقفه قطار توسعه شهر، استان و کشور را سرعت می‌بخشیم. رهبر انقلاب سال هاست بر توسعه سواحل مکران تاکید داشتند، اما ما و مسئولان اجرایی چه کردیم جز همایش و نمایش و سیمنار.

سعیدی تاکید کرد: متولیان توسعه، توسعه یک فرآیند برون زا نیست که بتوان آن را تزریق کرد توسعه باید در شاخص‌های توسعه انسانی شکل گیرد با صف‌های طولانی بنزین، چون دریایی ناپیداکرانه، حاشیه عظیم، نانوایی با آراد‌های آغشته به خاک، کمترین سرانه فضای آموزشی، بیمارستانی با کمبود‌های عدیده و بیمارانی افتاده در چنگال درد و افتاده در راهرو و تانکر‌های آبی که خرید آن‌ها به بهای تمام حقوق کارمندان و کارگران می‌انجامد به توسعه نخواهیم رسید، اما جا دارد از زحمات مدیران جهادی نظیر وزیر نیرو، آقای فتاح ریاست بنیاد مستضعفان و آقای نیک زاد ریاست بنیاد مسکن به دلیل نگاهشان به سواحل مکران تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم که بحث نگاه ویژه را کنار بگذارند و در عمل به درد‌های استان سیستان و بلوچستان بپردازند همچنین عنایت داشته باشید که با توجه به شرایط آرامی که در کشور وجود دارد از رئیس جمهور انتظار داریم بحث فضای مجازی را جدی بگیرند و پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند و باعث بیکاری حجم عظیمی از مردم شدند را باید آزاد کرد نمی‌شود ما و شما دنبال تیک آبی و خاکستری باشیم، اما مردم دسترسی نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین