کد خبر: ۸۱۸۹۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶

بحران گاز/ مراکز فرهنگی خراسان‌شمالی تعطیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سرمای هوا و کاهش افت فشار گاز سبب شد تا فعالیت مراکز فرهنگی و هنری استان تا اطلاع بعدی تعطیل شود.
بحران گاز/ مراکز فرهنگی خراسان‌شمالی تعطیل شد
آفتاب‌‌نیوز :

تقی صادقی اظهار کرد: فعالیت تمامی مراکز فرهنگی و هنری از قبیل نگارخانه ها، سالن‌های سینما، تئاتر و آموزشگاه‌های آزاد هنری و سینمایی استان با توجه به افت شدید دما و افزایش میزان مصرف گاز تعطیل است.

وی افزود: فعالیت این مراکز تا اطلاع بعدی ممنوع است و از سرگیری فعالیت تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: از مردم انتظار می‌رود برای تامین گاز بخش خانگی و پیشگیری از قطع آن، همراهی لازم را داشته باشند.

براساس این گزارش در خراسان شمالی بیش از یکهزار و ۱۰۰ مرکز فرهنگی و هنری زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی فعالیت دارند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد‌های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه‌ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین