کد خبر: ۸۱۹۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

مخبر: از دارایی‌ها و منابع خدادادی کشور به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از دارایی‌های کشور و منابع خدادای به نحو مطلوب استفاده کنیم، اظهار کرد: کانونی که باید به این موضوع به‌طور ویژه توجه کند و با حضور میدانی و فعال در حل مسائل کشور ایفای نقش کند، دانشگاهیان هستند.
مخبر: از دارایی‌ها و منابع خدادادی کشور به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مخبر با حضور در جلسه هیئت امنای دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه این دانشگاه به دلیل ماموریت‌های خطیری که بر عهده دارد از ساحت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: این دانشگاه به جهت وظیفه تربیت اعضای هیأت علمی و مدرس در رشته‌های علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور، نقش موثر و مهمی در توسعه تحصیلات عالی و تولید علم در کشور ایفا می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به مسائل و چالش‌های مختلف داخلی و خارجی پیش‌روی کشور، تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس می‌تواند با ورود به این مسائل و تعریف کارویژه‌های مرتبط، ساختارهایی چابک و علمی را برای رفع هر یک از این چالش‌ها فعال کند و راه‌حل‌هایی عملیاتی و قابل‌اجرا برای چالش‌های کشور پیشنهاد دهد.

مخبر با اشاره به رویکرد و توجه دولت سیزدهم به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، توجه جدی به موضوع پژوهش را از اصلی‌ترین اولویت‌های دانشگاه‌ها دانست و افزود: هر میزان تخصیص اعتبار در بخش پژوهش بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایه‌گذاری است. توجه به تحقیقات کاربردی با رویکرد مسئله‌محور از موضوعات بسیار مهم و ضروری است که می‌تواند هم به رفع مشکلات و افزایش درآمدهای کشور منجر شود و هم منابع مالی پایدار برای دانشگاه فراهم کند.

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از دارایی‌های کشور و منابع خدادای به نحو مطلوب استفاده کنیم، اظهار کرد: کانونی که باید به این موضوع به‌طور ویژه توجه کند و با حضور میدانی و فعال در حل مسائل کشور ایفای نقش کند، دانشگاهیان و استادان هستند.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه‌شده در جلسه درباره اقدامات صورت‌گرفته از سوی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های دانشگاه تربیت مدرس، جذب دانشجو از خارج از کشور است و در کنار این ماموریت باید نسبت به ارتقای همکاری با مراکز علمی - پژوهشی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و تربیت استاد برای تدریس در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز اقدام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین