کد خبر: ۸۱۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
در کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم

رهبر انقلاب: اگر وضع اقتصاد بهتر شود، شادابی و خشنودی مردم تا حدودی تأمین می‌شود

رهبر انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فکر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی خواندند و تاکید کردند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح‌گرایی پرهیز کنند.
رهبر انقلاب: اگر وضع اقتصاد بهتر شود، شادابی و خشنودی مردم تا حدودی تأمین می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی - تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.

ایشان توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کار‌های فرهنگی لوازمی دارد که باید به آن‌ها توجه کامل کرد.

ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیت‌های فرهنگی - تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشور‌های دیگر با کار فرهنگی - تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فکر نو، فرآوری آن‌ها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته‌بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.

ایشان با ابراز ناخرسندی از کم کاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه‌های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده‌اند، اما نه به اندازه عمر حدوداً ۴۰ سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.

اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه‌های فرهنگی، حفظ نیرو‌های خوب سازمان تبلیغات در همه رشته ها، مراقبت از نیرو‌ها و مواظبت در زمینه آفات برون سپاری کار‌های فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر انقلاب در این دیدار بود.

ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیت‌های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.

حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که ایشان به عنوان یکی از وظایف مهم دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند.

رهبر انقلاب در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آن‌ها تا حدودی تأمین می‌شود، اما جدا از این مسئله هم می‌توان با مشارکت خود مردم، کار‌های متنوع – شیرین و سرزنده‌ای انجام داد.

بخش آخر سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح‌گرایی بود.

ایشان گفتند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح‌گرایی پرهیز کنند.

خودداری از کار‌های صرفاً ویترینی و شکلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت‌گیری صحیح توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این دیدار، از فعالیت‌ها گزارش داد.

حجت‌الاسلام قمی گفت: جوانگرایی، پرورش نیرو و جهاد تبیین را جدی گرفته و در اولویت قرار داده‌ایم و سعی داریم به سهم خودمان به تأمین نیاز‌های فرهنگی جامعه کمک کنیم، البته در برخی زمینه‌ها همچنان ضعف داریم.

دادمان رئیس حوزه هنری هم در گزارش کوتاهی گفت: مسیر رشد حوزه در زمینه ادبیات و کتاب را ادامه داده‌ایم، اما سعی کردیم در دیگر زمینه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای هم با تکیه بر ظرفیت درخشان جوانان همه مناطق کشور فعال باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین