کد خبر: ۸۱۹۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

ادعاهای آمریکا علیه سپاه

این مقام دولت بایدن گفت، موضوعی که آمریکا با شرکای اروپایی خود توافق دارد، به رسمیت شناختن این است که ایران "حامی اصلی تروریسم" است.
ادعاهای آمریکا علیه سپاه
آفتاب‌‌نیوز :

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی در واشنگتن، همسو با متحدان اروپایی واشنگتن درباره اقدام اروپا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ابتدا مدعی شد که آمریکا تمایل ندارد موضوعی را تجویز کند چرا که هر کشور یا گروهی از کشور‌ها شواهد و معیار‌های خود را در این زمینه دارند.

این مقام دولت بایدن گفت، موضوعی که آمریکا با شرکای اروپایی خود توافق دارد، به رسمیت شناختن این است که ایران "حامی اصلی تروریسم" است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  مدعی شد: هیچ صادرکننده تروریسمی شرورتر از ایران در عرصه بین‌المللی وجود ندارد. بنابراین ما متعهد به ادامه همکاری با اتحادیه اروپا و سایر متحدان و شرکا در این چالش هستیم.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره واکنش یکی از نمایندگان مجلس ایران به اقدامات اروپا علیه سپاه مدعی شد که واشنگتن به این تهدیدات پاسخ نمی‌دهد، آن‌ها را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال مدعی شد: ما به تهدید علیه شهروندان آمریکا و شرکای خود پاسخ می‌دهیم. کشور‌های سراسر جهان از جمله ایران، به خوبی که ما چنین تهدیدی را جدی می‌گیریم و آماده ایم در صورت نیاز، به آن قاطعانه پاسخ دهیم.

نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

در این رای‌گیری ۵۹۸ نماینده به این طرح رای موافق، ۹ نماینده رای مخالف و ۳۱ نماینده رای ممتنع دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین