کد خبر: ۸۱۹۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

قطع گسترده اینترنت و ادعای وزیر علوم: قطع اینترنت در زمان کنکور در راستای تحقق عدالت آموزشی بود!

در حالی که گفته شده امسال نیز علی رغم قطع اینترنت، سوالات کنکور لو رفت، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره قطع اینترنت در حوزه‌های برگزاری کنکور مدعی شد: به دلیل آسودگی خاطر داوطلبان و این‌که بدانند مبحث عدالت آموزشی در کانون توجه قرار دارد اینترنت را در مدت زمان برگزاری کنکور قطع کردیم.
قطع گسترده اینترنت و ادعای وزیر علوم: قطع اینترنت در زمان کنکور در راستای تحقق عدالت آموزشی بود!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی گل صبح امروز و در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبائی، درباره قطع اینترنت در حوزه‌های برگزاری کنکور اظهار کرد: به دلیل آسودگی خاطر داوطلبان و این‌که بدانند مبحث عدالت آموزشی در کانون توجه قرار دارد اینترنت را در مدت زمان برگزاری کنکور قطع کردیم. پیشگیری از هر تخلفی شرط عقل است و به خاطر آرامش داوطلبان کنکور از شورای امنیت کشور خواستیم که اجازه دهند اینترنت محل برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و نقاط اطراف حوزه‌های برگزاری آزمون قطع شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وزیر علوم درباره نخستین کنکور که در فصل سرد سال برگزار می‌شود، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان متولی برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها موظف است برمبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور را دو مرتبه در سال برگزار کند که یک مرتبه آن در دی‌ماه خواهد بود در این راستا برای گرمایش حوزه‌های امتحانی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان این‌که نوبت نخست کنکور در روز‌های ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: حدود نیمی از داوطلبان اولین نوبت کنکور ۱۴۰۲ امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه صبح و بعد از ظهر در دو گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجه به رقابت می‌پردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که تمام حوزه‌های برگزاری آزمون توانسته‌اند شرایط مناسبی برای برگزاری این آزمون سرنوشت‌ساز مهیا کنند، توضیح داد: حوزه‌های برگزاری کنکور از نظر شرایط گرمایش، فاصله فیزیکی میان صندلی‌ها، نور و آرامش از وضعیت مساعدی برخوردار هستند تا فرزندانمان بتوانند در شرایط مساعدی به رقابت بپردازند.

 محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی و دبیرستان پسرانه نابینایان جواد موفقیان از روند برگزاری نوبت نخست سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش و معاون وزیر علوم؛ سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در این بازدید وزیر علوم را همراهی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین