کد خبر: ۸۱۹۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

صدرالحسینی: اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه تاثیر عملی نخواهد داشت

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تصمیم امروز پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی نامیدن سپاه پاسداران اسلامی اظهار کرد: این اقدام در چارچوب فشار روانی و تحت تاثیر قرار دادن فضای اقتصادی ایران صورت گرفته، ولی تاثیر عملی نخواهد داشت.
صدرالحسینی: اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه تاثیر عملی نخواهد داشت
آفتاب‌‌نیوز :

سید رضا صدرالحسینی، با بیان این‌که شاهد فعالیت نظام سلطه و تقسیم کار بین آنها برای فشار به ایران هستیم تصریح کرد: اروپایی‌ها که در سال‌های اخیر در این عرصه در حاشیه نقش بازی می‌کردند اکنون در میدان به صورت جدی‌تر حضور پیدا کرده‌اند و در همین چارچوب به نظر می‌رسد که نظام سلطه به دنبال ایجاد جنگ همه جانبه و ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که در همین چارچوب شاهد آرایش جدیدی از سوی ارکان نظام سلطه هستیم تصریح کرد: به نظرم مهم است که در این ارتباط چند موضوع را مورد توجه قرار دهیم یکی از موضوعات که باعث افزایش این فشارها و آرایش جدید شده شکست تحریم‌های حداکثری علیه ایران در طی سال‌های اخیر است از طرف دیگر شکست اغتشاشات اخیر در ایران که به صورت مستقیم از جانب اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مورد حمایت قرار می‌گرفت و همچنین جهت‌گیری دولت انقلابی ایران در راستای تامین اهداف کشور باعث شده که طرف‌های مقابل اقدامات روانی و فشارهای خود علیه ایران را افزایش دهند.

وی با بیان این‌که در مدت اخیر شاهد عملیات روانی و جنگ ترکیبی این کشورها علیه ایران بوده‌ایم ادامه داد: در حال حاضر شاهد تغییر و تحول در هندسه قدرت بین‌المللی هستیم و جهت‌گیری‌های ایران در این عرصه دلخواه نظام سلطه نیست و این موضوع یکی دیگر از افزایش فشارها بر روی ایران است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اعتقاد بر این‌که اروپایی‌ها با ایجاد چنین نمایش‌هایی به دنبال این هستند که بتوانند در حوزه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشند تاکید کرد: این اقدام جدیدی نیست چرا که در سال ۱۳۹۲ نیز آمریکایی‌ها در قالب تحریم‌ها، سپاه را جزو لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و اقدام به اعمال تحریم علیه آن کرد.

وی با بیان این‌که سپاه پاسداران با هیچ یک از مراکز نظامی، آموزشی و صنایع دفاعی اروپا ارتباطی ندارد تصریح کرد: به نظرم این اقدام بیشتر برای تحت تاثیر قرار دادن فضای داخلی ایران و دادن تنفس مصنوعی به اغتشاش‌گران صورت گرفته است وگرنه هیچ تاثیر عملی نخواهد داشت و باید اینها را در چارچوب فشار روانی قلمداد کرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در خاتمه گفت: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در حال حاضر اروپایی‌ها به دلیل جنگ اوکراین با درگیری‌های اقتصادی و نظامی روبه‌رو هستند و در همین چارچوب کمترین احتمال برای اقدام نظامی علیه ملت ایران وجود خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین