کد خبر: ۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۱
مصباحی مقدم:

تشکیل دولت وحدت ملی زمان طولانی را می‌طلبد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیته اقتصادی مجلس تشکیل دولت وحدت ملی را در شرایط فعلی کشور یک آرمان بیش ندانست و گفت: «تشکیل چنین دولتی زمان طولانی را می‌طلبد لذا برای آغاز این بحث عقلای قوم از جناح‌های مختلف باید موارد مشترک ایده‌های خود را با یکدیگر مطرح کرده و در جهت کاهش موارد اختلاف بکوشند».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب حجت‌السلام والمسلمین مصباحی‌مقدم نماینده تهران در مجلس، با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی در دوره آتی انتخاباتی ریاست‌جمهوری به خبرنگار پارلمانی آفتاب گفت: «چشم‌انداز نزدیک آرمان تشکیل دولت وحدت و همکاری ملی نشان‌دهنده تحقق آن نیست. به این معنا که ما امروز در این وضعیت اصلا شرایط را برای پدید آمدن چنین آرمانی فراهم نمی‌بینیم».

وی خط‌کشی‌های بسیار پر رنگی را در بین جناح‌های سیاسی متصور شد و گفت: «متاسفانه جناح‌های بسیاری امروز کاملا در مقابل یکدیگر جبهه‌بندی دارند لذا دست یافتن به چنین آرمان زمان بسیار طولانی را طلب می‌کند».

مصباحی برای تحقق تشکیل یک دولت وحدت ملی در بلندمدت پیشنهاد داد: «باید عقلای قوم از جناح‌های مختلف سیاسی با یکدیگر مذاکراتی را داشته باشند و موارد مشترک ایده‌های خود را با هم مطرح کنند کما اینکه باید سعی کنند که موارد اختلاف را کاهش دهند و شخصیت‌هایی که از مدیریت بالا و از ایده‌پردازی خوبی برخوردارند از گروههای مختلف را برای همکاری انتخاب کنند».

مصباحی‌مقدم گفت:‌ «شخصیت‌هایی که از جناح‌های مختلف امکان نزدیک شدن به یکدیگر را دارند و می‌توانند افکارشان را به یکدیگر گره بزنند باید یکدیگر را شناسایی کنند و اتاق فکری را تشکیل دهند و بر روی یک کار طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری کنند تا زمینه برای شکل‌گیری این آرمان فراهم شود».

نماینده تهران در مجلس با اعتقاد به اینکه برای این دوره انتخابات امکان عملی شدن این اقدمات بعید است در عین حال بر ضرورت تعامل و همگرایی بین جریانات مختلف سیاسی تاکید کرد و گفت: «رهنمودهای حضرت امام(ره) همواره این بود که به سمت وحدت پیش رویم و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله بارها تاکید کرده‌اند لذا هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که ما در شرایطی هستیم که می‌بایست از همه ظرفیت‌ها در کشور برای برای مدیریت‌ها استفاده کنیم و این اقتضا می‌کند که اتحاد در جریانات سیاسی دنبال شود».

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: «با وجود دشمنان قدری که ما داریم می‌بایست در چنین شرایط از ظرفیت‌های داخلی‌مان استفاده حداکثری کنیم و این نیازمند وحدت در بین سیاستمداران مختلف کشور است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین