کد خبر: ۸۲۰۶۶۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
به ادعای اروپا، این تحریم‌ها " افراد سرکوب‌گر را هدف قرار می‌دهد"

تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا علیه ایران؛ چه نهادها و افرادی تحریم شدند؟

صفحه توییتر ریاست شورای اتحادیه اروپا در پیامی اعلام کرد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی علیه ایران در نظر گرفته‌اند.
تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا علیه ایران؛ چه نهادها و افرادی تحریم شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

ریاست سوئدی شورای اتحادیه اروپا امروزدر جریان برگزاری نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل، در صفحه توییترش نوشت: امروز وزیران بسته تحریمی جدیدی علیه ایران در نظر گرفتند که به ادعای آن‌ها افراد سرکوب‌گر را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این پیام آمده است: اتحادیه اروپا اعمال بی‌رحمانه و نامتناسب قدرت و خشونت از سوی مقامات ایرانی علیه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌جویانه را قویا محکوم می‌کند.

برخی منابع مطلع، هفته گذشته به رویترز گفته بودند که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قصد دارند ۳۷ فرد را در نشست امروزشان به فهرست تحریم‌های این نهاد اروپایی بیافزایند.

جزئیات چهارمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران

۱۸ شخصیت و ۱۹ نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران قرار دارند. نام «سید حمید سجادی» وزیر ورزش نیز به دلیل آنچه فشار روی ورزشکاران ایران نامیده شده در تحریم‌ها افزوده شده است.

اشخاص تحریم شده بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا عبارتند از: سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حسن عسگری فرماندار سنندج، حسین مدرس خیابانی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، محمداسماعیل کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی آقامیرسلیم نماینده مجلس شورای اسلامی، محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، احمد نوروزی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مدیر پرس تی وی، یوسف پورانواری از مدیران برون مرزی صدا و سیما، احمد خادم رئیس قرارگاه کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد نظر عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف، عباس نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسلم معین مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج ، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی اکبر جاویدان فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه و عباس آذرپندار رئیس شرکت رادیس ویرا تجارت.

همچنین راوین آکادمی، شرکت سامان گستر سحاب پرداز، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شرکت ایمن صنعت زمان فرا، نیروی ویژه پاد وحشت، شرکت رادیس ویرا تجارت، سپاه شهدا آذربایجان غربی، سپاه نبی اکرم کرمانشاه، سپاه قدس گیلان، سپاه کربلا مازندران، سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران، قرارگاه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کربلا، قرارگاه عملیاتی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه عملیاتی نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، سپاه بیت المقدس کردستان، سپاه سلمان سیستان و بلوچستان به فهرست سازمان‌های تحریم شده اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه مسائل حقوق بشری، به ۱۷۳ شخصیت و ۳۱ نهاد افزایش یافت.

علاوه بر این آمریکا و انگلیس نیز تحریم های جداگانه ای علیه برخی نهادها و مقامات ایران اعمال کرده اند.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا در این خصوص آمده است: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵ نفر از اعضای هیات مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت و ۴ فرمانده ارشد سپاه در ایران را بر اساس اختیارات حقوق بشر خود تحریم کرده است.

این نهاد آمریکایی ادعا کرد: اقدام امروز که با هماهنگی انگلیس و اتحادیه اروپا انجام می شود، یک پایه مهم اقتصادی سپاه پاسداران و همچنین مقامات ارشد امنیتی هماهنگ کننده سرکوب در سطح ملی و استانی را هدف قرار می‌دهد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در بیانیه‌ای ادعا کرد: آمریکا به حمایت از مردم ایران در مطالبات آنها برای تحقق حقوق بشر و دیگر آزادی های اساسی متعهد است. تا زمانی که حکومت ایران همچنان از خشونت، محاکمه های ساختگی، اعدام معترضان و سایر ابزارهای سرکوب مردم خود استفاده می کند، ما به همراه شرکای خود به پاسخگو ساختن آنها ادامه خواهیم داد.

پیش از این، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: ما از قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص سپاه مطلع هستیم و موضع ایالات متحده در خصوص سپاه مشخص بوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه سپاه نهادی است که بیشترین تحریم ها را از سوی آمریکا دریافت کرده است، در تداوم ادعاها افزود: ما همچنین تعداد زیادی از رهبران سپاه را که در ارتکاب به تروریسم نقش دارند، تحریم کرده ایم.

همچنین در اطلاعیه انگلیس آمده است: علاوه بر دادستان کل ایران که هفته پیش از سوی انگلیس تحریم شد، نام احمد فاضلیان معاون وی هم به این فهرست اضافه شده است. طبق این بیانیه، این فهرست همچنین شامل کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حسین نجات جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالار آبنوش و قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی می‌شود.

بر اساس این بیانیه، علاوه بر این پنج فرد، دو نهاد شامل نیروی مقاومت بسیج و بنیاد تعاون بسیج هم در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفتند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس در خصوص این تحریم‌ها که بعد از تحریم‌های امروز اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده، مدعی شد بریتانیا و شرکایش با این اقدام پیامی واضح ارسال کرده‌اند مبنی بر این که مخفیگاهی برای ناقضان حقوق بشر وجود ندارد.

بر اساس بیانیه لندن، انگلیس تاکنون ۵۰ تحریم جدید را از زمان آغاز ناآرامی‌های در ایران اعمال کرده‌ و به «اقدامات گسترده برای پاسخگو کردن رژیم ایران» ادامه خواهد داد. این تحریم‌ها ممنوعیت سفر به انگلیس و مسدود شدن دارایی‌ها در این کشور را شامل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
61
4
جالبه که شما آفتابی ها حرف های خودتون رو تا می‌بینید غربی ها میزنند سریع تیتر یک می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
3
64
تا این دولت ضعیف و تیم دیپلماسی ضعیف و تیم اقتصادی ضعیف را داریم همه دنیا با ما دشمن خواهند بود و ...حتی عرب ها و حتی مقتی صدر هم فکر میکنند که الان ایران ضعیف شده و همه جوره میخواهند بتازند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
72
5
هیچ غلطی نمی توانند بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
48
5
این کارها فایده ای نداره...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
12
19
ما که سرکوبگر نداریم
ارسلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
71
6
دولت فاسد وکودککش آمریکا واسرایل خبیس در برابرملت بزرگ ایران نتوانستن هیچ گونه غلطی انجام دهند حال این اروپایهای شکت خورده ومونزوی شده دربرابر ملت فهمیده ایران هیچ هستند بیاری خداوند هیچ کاری ازپیش نبرده ونخواهندبرد زنده باد ملت بزرگ ایران زنده باد سپاه پاسداران
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
قطعا با وجود شما جهادگران ، هیچکس هیچ غلتی نمیتواند بکند و مملکت در گرداب بدبختی دست و پا خواهد زد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین