کد خبر: ۸۲۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
آمادگی برای آموزش طب سنتی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش: مدارس برخی کشور‌ها در شاخص آلودگی بالای ۳۰۰ تعطیل می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آمادگی برای ادغام آموزش‌های طب سنتی در مدارس گفت: در برخی کشور‌ها در صورت رسیدن شاخص آلودگی هوا به بالای ۳۰۰ اقدام به تعطیلی می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش: مدارس برخی کشور‌ها در شاخص آلودگی بالای ۳۰۰ تعطیل می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف نوری امروز در سومین جشنواره طب سنتی ایرانی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آغاز طرح نهضت سوادآموزی سلامت برای دانش‌آموزان اظهار کرد: بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور ما آموزش محور هستند که مرحله اول سواد و نسل اول است، اما نسل دوم سواد، پژوهش محور است. نسل سوم سواد، عملکردی است که به دانشگاه‌ها و مدارس مبتنی بر عملکرد و کارآفرینی، دانشگاه‌های نسل سوم گفته می‌شود. نسل چهارم سواد نیز به معنای نمایش گذاشته شدن مسئولیت اجتماعی توسط افرادی است که سواد می‌آموزند.

وی افزود: در کتاب‌های درسی درباره سلامت، بحث‌های متعددی داریم، اما به دلیل آن که دانش‌آموزان فقط از خواندن این درس‌ها نمره می‌گیرند، این مطالب در کتاب‌ها به جایی نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زمانی ما بررسی کردیم که میزان مصرف دارو سه برابر استاندارد جهانی بود و بنابراین باید باید کاری کنیم که دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند. طب سنتی اصالت و هویت دارد و یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و توجه به طب سنتی باعث می‌شود دانش‌آموز با فرهنگ غنی کشور خود آشنا و پیوند داده شود.

وی گفت: ظرفیت خوبی وجود دارد که برای معلمان و دانش‌اموزان و اولیا به روش‌های روز، محتوای مناسب بر اساس ذائقه آن‌ها تولید کنیم.

نوری با بیان این‌که بیش از ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز پایه اول تا دوازدهم داریم، گفت: چهار میلیون نفر کودکستانی و ۲.۴ میلیون نفر معلم شاغل و بازنشسته داریم و به دلیل ارتباط با اولیای دانش‌آموزان، بستر بزرگی برای آموزش طب سنتی داریم. در شبکه شاد به صورت همزمان، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این شبکه استفاده می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شاخص‌های آلودگی هوا بیان کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولویت ماست، اما بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، در دنیا در صورتی که شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ نرسد، تعطیلی رخ نمی‌دهد و هنوز هم شاخص آلودگی در کشور ما به ۲۰۰ نرسیده است و در سایر کشور‌ها در موقعیت بنفش نیز متوسطه اصلا تعطیل نمی‌شود و کشور‌هایی مثل چین و مکزیک در صورت رسیدن شاخص آلودگی هوا به بالای ۳۰۰ اقدام به تعطیلی می‌کنند. امیدواریم جریان تعلیم و تربیت به تعطیلی کشیده نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین