کد خبر: ۸۲۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
فشار زیادی روی مردم وجود دارد و ممکن است این فشار‌ها زندگی مردم را از پای در بیاورد

اشرفی اصفهانی: شمخانی درخواست اصلاح‌طلبان برای دیدار با رهبری را پذیرفت، اما تا امروز خبری نشده / مردم در فشار اقتصادی جان به لب شده‌اند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نتیجه دیدار اصلاح‌طلبان با شمخانی گفت: بنا بود اگر آقایان قبول کنند افرادی انتخاب شوند تا خدمت رهبری برسند و با ایشان هم ملاقات کنند تا مسائل روشن‌ترخدمت ایشان گفته شود، اما تا امروز خبری از این درخواست نشد و جلسات گفتگو هم ادامه پیدا نکرد. باید تمام این درد‌ها به شکل روشن و واضح خدمت رهبری گفته شود تا رهبر انقلاب درد مردم را بدانند.
اشرفی اصفهانی: شمخانی درخواست اصلاح‌طلبان برای دیدار با رهبری را پذیرفت، اما تا امروز خبری نشده / مردم در فشار اقتصادی جان به لب شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره توقف گفتگو‌های چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب با سران نظام، گفت: دو جلسه از شورای عالی امنیت ملی از ما دعوت کردند و دو هفته متوالی با آقای شمخانی صحبت کردیم. آن‌ها نظرات ما را خواستند و ما هم آنچه درباره حوادثی که اتفاق افتاده به نظرمان رسید، گفتیم و درباره چرایی این اتفاقات صحبت‌های خود را انجام دادیم و برای حل آن راه‌حل‌هایی هم ارائه کردیم. بنا بود اگر آقایان قبول کنند افرادی انتخاب شوند تا خدمت رهبری برسند و با ایشان هم ملاقات کنند تا مسائل روشن‌ترخدمت ایشان گفته شود، اما تا به امروز خبری از این درخواست آقایان و ملاقاتی که قرار بو‌د همه اعضایی که دعوت شدند تا انتخاب شوند، نشد و جلسات گفتگو هم ادامه پیدا نکرد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که علت توقف گفتگو‌ها را چه می‌دانید، گفت: قرار بود افرادی که موقعیت و جایگاه‌شان طوری است که می‌توانند حرف‌شان را بزنند، مصلحت جامعه، نظام و کشور را بیان کنند بیایند تا این مسائل گفته شود البته در جلساتی که حضور داشتیم، این موارد مطرح شد و در نهایت تصمیم نهایی این بود که اگر لازم باشد، رهبری بپذیرند چند نفر انتخاب شوند تا خدمت ایشان بروند و مسائل را مطرح کنند. ریشه مسائل مطرح شده بیشتر مربوط به مسائل و بحران‌های اقتصادی کشور بود که در حال رسیدن به نقطه بحران هستیم. یعنی واقعا مردم در این فشار اقتصادی جان به لب شده‌اند و همه این موارد را می‌گویند. بنده چندین بار که با آیت‌الله جوادی آملی صحبت کردم ایشان هم این مسائل را گفتند.

اشرفی اصفهانی تصریح کرد: همه می‌دانند که مشکلات امروز بیشتر مسائل اقتصادی است و همین مشکلات است که مردم را در تنگنا قرار داده و به همین دلیل آقایان لازم دیدند اگر بشود خدمت رهبری برسند تا مسائل گفته شود و راه‌حلی برای آن پیدا شود تا دوباره این اتفاقات تکرار نشود و خاتمه پید اکند، اما درباره برگزاری این جلسه دیگر به ما اطلاعی ندادند.

وی تصریح کرد: این دیدار برای دو تا سه هفته قبل بود، اما اگر قرار بر تشکیل جلسه بود به ما صددرصد اطلاع می‌دادند تا در جلسه‌ای قرعه‌کشی کنیم و افرادی انتخاب شوند و به دیدار رهبری بروند. این درخواست به صورت شفاهی توسط جمعی به آقای شمخانی ارائه و بعد‌ها ثبت شد، اما از جلسات بعدی خبری نشد.

اشرفی اصفهانی در پاسخ به این سوال که واکنش آقای شمخانی نسبت به این درخواست چه بود، گفت: این درخواست از طرف آقای شمخانی پذیرفته شد تا این دیدار انجام شود که در آن دیدار راه‌حل‌ها برای حل مسائل پیدا شود تا مشکلات برطرف شود و بعد از آن اعتراضات به مسیر بدتری کشیده نشود.

وی تصریح کرد: به هرحال وضعیت امروز ساکت است، اما نباید بار دیگر این اتفاقات رخ دهد. باید تمام این درد‌ها به شکل روشن و واضح خدمت رهبری گفته شود تا رهبر انقلاب درد مردم را بدانند. البته رهبری از اخبار و اطلاعات با خبر هستند، اما در هر صورت عقلا و علما باید بنشینند راه‌حل اساسی برای حل مشکلات پیدا کنند.

اشرفی اصفهانی تصریح کرد: آقایان باید هوشیار باشند تا گشایشی در زندگی مردم اتفاق بیافتد. خیلی روی مردم فشار وجود دارد و ممکن است این فشار‌ها زندگی مردم را از پای در بیاورد. معضل کشور ما مشکلات اقتصادی، تورم افسار گسیخته و گرانی است ما امیدواریم هیئت دولت و مسئولان اقتصادی فکری برای حل مشکلات کرده تا این فشار‌ها بر زندگی مردم کمتر شود. اخیرا در مورد اعضای کمیسیون تلفیق شنیدم که این کمیسیون ۴۵ نفر عضو دارد که ۴۰ نفرشان متخصص در مسائل اقتصادی نیستند؛ بنابراین حضور چنین افرادی در کمیسیون تلفیقی که می‌خواهد برای بودجه کشور تصمیمات مهم بگیرد چه دلیل دارد؟ امیدواریم در نهایت این تصمیمات به بهبود وضعیت اقتصادی مردم کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین