کد خبر: ۸۲۰۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
افزایش لحظه ای قیمت ها امان مردم را بریده است

انتقاد برخی نمایندگان از افزایش شدید قبض گاز؛ از ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان رسیده

نماینده سراب در مجلس خواستار اصلاح بهای گاز مصرفی به قیمت قبلی شد. نماینده میانه در مجلس نیز گفت: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به ۲ الی ۶ میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.
انتقاد برخی نمایندگان از افزایش شدید قبض گاز؛ از ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان رسیده
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف داودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت در تذکر شفاهی، گفت: علیرغم تورم شدید بر گرانی کالا‌ها و مواد غذایی اکنون که کشور با سرمای بی سابقه‌ای به ویژه در اقلیم‌های سرد مانند آذربایجان و شهر سراب که درجه حرارت به منفی ۳۰ درجه رسیده در کمال ناباوری شرکت ملی گاز ایران بهای گاز مصرفی را افزایش داده که بسیاری از مردم کم درآمد شهرستان سراب توان پرداخت قبض گاز را ندارند.

نماینده سراب در مجلس افزود: درخواست رسیدگی فوری به این موضوع و کاهش بهای گاز مصرفی به قیمت قبلی را دارم. بسیاری از دامداران و مرغداران با گرانی وحشتناک خوراک دام و طیور مرغداری‌ها را تعطیل کرده اند که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود.

افزایش چندبرابری قبوض مشترکان گاز قابل قبول نیست

نماینده میانه در مجلس با اشاره به افزایش چندبرابری قبوض مشترکان گاز از هیات رئیسه مجلس خواست تا به این موضوع ورود کرده تا رویه اصلاح شود.

سید مرتضی حسینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به افزایش قبوض مشترکان گاز اشاره کرد و گفت: قبض مشترکان گاز به ویژه مشترکان روستایی به یکباره از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان به ۲ الی ۶ میلیون تومان رسیده است، این اقدام شرکت گاز قابل قبول نیست و هیات رئیسه مجلس باید به این موضوع ورود کرد تا اصلاح شود.

نماینده میانه در مجلس یازدهم ادامه داد: افزایش لحظه‌ای قیمت ارز و مایحتاج ضروری مردم و انواع کالا‌های صنعتی به ویژه خودرو، امان مردم را بریده است. مسئولان برای رفع این مشکل و فشاری که روی آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد است، سریعاً چاره‌اندیشی کرده و کشور را درست اداره کنند. مردم نجیب، مقاوم و وفادار ایران شایسته این نوع مدیریت و گرانی و فشار نیستند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با اقدام نابخردانه تروریست نامیدن سپاه، تمام شاخص‌های اخلاقی، حقوقی و ارزش‌های بین المللی را مخدوش کرد، این رفتار باعث سرافرازی سپاه در سطح ملی و منطقه‌ای می‌شود.

فتح الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: متاسفانه در شرایطی که مردم با این مشکلات متعدد مواجه هستند شاهد ارسال قبض‌های گاز چندصد هزار تومانی و چند میلیونی برای مردم هستیم، ده ماه از سال جاری گذشته است و سازمان برنامه و بودجه حدود ۱۰ درصد از تخصیص منابع را انجام داده است، مجلس هزاران میلیارد تومان برای کمک به توسعه روستا‌ها در جدول ۴-۱۴ بودجه سال جاری تصویب کرد، اما متاسفانه تاکنون ریالی اختصاص نیافته و ما شرمنده مردم محروم روستا‌ها شده‌ایم.

تذکر به وزیر نفت درباره بازنگری در قبض‌های گاز

 بهزاد رحیمی، نماینده سقز در مجلس نیز در تذکر به وزیر نفت، گفت: اقدام عجیب و نسنجیده این روز‌ها مبنی بر بازنگری در قبض‌های گاز برای مشترکان موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد کرده است. 

نماینده سقز و بانه در مجلس افزود: لازم است ضمن توجه به اقلیم مناطق سرد نسبت به تعدیل این قبض‌ها اقدامات لازم صورت گیرد و نسبت به دادن فرصت بیشتر به مشترکان به منظور بهینه سازی مصرف گاز اقدام شود. 

جریمه و افزایش قیمت گاز باعث ایجاد اخلال در زندگی و کسب و کار مردم می‌شود

علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس با بیان اینکه اخیراً شرکت گاز جرایمی را برای مصرف کنندگان گاز خانگی در نظر گرفته است، گفت: این مسئله غیر از افزایش قیمت گاز است. به واقع باید وجه قانونی این جریمه روشن باشد که فعلا روشن نیست و امیدواریم سازمان بازرسی به این مسئله ورود کند.

وی در ادامه گفت: افزایش قیمت گاز برای واحد‌های تولیدی به قیمت گاز صادراتی موجب اخلال در روند تولید و افزایش قیمت تمام شده در سال آینده خواهد شد و به گرانی دامن خواهد زد. همچنین عرضه خودرو در بورس با، اما و اگر مواجه است و بخش‌های مختلف باید در این زمینه تصمیم واحدی اتخاذ کنند.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نمایندگان بیان کرد: با توجه به انتقادات تعداد زیادی از نمایندگان در خصوص افزایش قیمت قبوض گاز خانگی انتظار می‌رود کمیسیون انرژی جلسه ای در این برگزار کرده و گزارش آن را به صحن مجلس ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین