کد خبر: ۸۲۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۴
با دستگيری يک افسر بعثی مشخص شد:

شش هزار اسير ايرانی به‌شكل فجيعی به شهادت رسيده‌اند

بعثی‌ها با «اره» از اسرای ايرانی بازجويی می‌كردند
آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: با دستگيری يک افسر ارشد گارد رياست‌ جمهوری عراق،گوشه‌ای ديگر از جنايات صدام معدوم در كشتار اسرای ايرانی فاش شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب به نقل از ايسنا، دكتر الجنابی، پژوهشگر عراقی با اعلام اين خبر گفت: «اين افسر بعثی از جلادان ماشين جنايت جنگی صدام عليه مردم عراق و ايران است كه در پرونده خود اوراق سياه بسيار زيادی دارد».

وی افزود: «فرد دستگير‌شده «سرهنگ عبدالرشيد الباطن» نام دارد و بازپرس ويژه گارد رياست‌جمهوری عراق در جنگ عليه ملت ايران بوده است».

او ادامه داد: «اين سرهنگ بعثی به‌ خوبی به زبان فارسی و فرهنگ و تاريخ ايران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحميلی عليه ايران توسط استخبارات ويژه عراق و صدام برای تحصيل زبان فارسی به تهران اعزام می‌شود».

وی می‌افزايد: «سرهنگ عبدالرشيد در بهار سال 1975 ميلادی (اوايل دهه‌ 50 شمسی) در رشته زبان و ادبيات فارسی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شده است و با شروع جنگ و تجاوز بعثی‌ها به ايران ماموريت می‌يابد اسرای ايرانی خط مقدم جبهه‌ها را بازجويی و از آنان كسب اطلاعات كند».


اين افسر بعثی عراقی كه چند بار مستقيما به صدام معدوم گزارش داده است به ‌خاطر جنايات جنگی بی‌شمار خود به دريافت مدال و نشان از سردار نگون‌بخت قادسيه نائل شده است.

عبدالرشيد می‌گويد: «به دستور فرماندهان ارشد ارتش و به‌ ويژه گارد رياست جمهوری كه از صدام دستور مستقيم داشتند بيش از هزار اسير ايرانی را كشته‌ام».

اين جنايتكار جنگی در جريان بازجويی‌های خود اعتراف می‌كند كه اسرای ايرانی را قبل از شهادت شكنجه‌های شديد می‌داده است به‌ طور مثال وی در خصوص يک اسير ايرانی كه براثر اصابت مين، پايش را از دست داده بود، مي‌گويد: «زمانی كه اين اسير را بازجويی می‌كردم به‌علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش كردم پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر دو دقيقه پس از قطع، محل قطع‌شده را با فندک می‌سوزاندم تا اين‌كه تمام انگشتانش را بريدم اما مقاومت حيرت‌آور او كه بسيار جوان هم بود مرا خشمگين ساخت و با اره پای او را نيز قطع كردم اما اين اسير ايرانی هيچ اطلاعاتی نداد».

اين جنايتكار جنگی كه در پرونده‌اش كشتار و اعدام‌های فجيح شيعيان و اكراد عراقی نيز ديده می‌شود در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نيز در يک قتل عام اسرای ايرانی 22 رزمنده جمهوری اسلامی ايران را كه همگی زير 20 سال سن داشتند با شليک تيرخلاص برسرشان به شهادت مي‌رساند. اين اسيران همگی دست‌هايشان بسته بود و قربانی وحشيگيری اين جنايتكار جنگی شده‌اند.

دكتر الجنايی اضافه می‌كند: «جنايات عبدالرشيد الباطن در سال‌هايی به‌دستور صدام روی می‌داده است كه رژيم منفور بعث مورد حمايت‌های قدرت بزرگ آمريكا، شوروی و كشورهای مدافع حقوق بشر اروپايی قرار داشته است».

وی از قول اين جنايتكار بعثی می‌گويد: «سرهنگ عبدالرشيد تاييد می‌كند كه صدام در اعدام بيش از 450 اسير ايرانی مستقيما و به اتفاق گروهی از همراهان هميشگی خود در تيم حفاظتش دست داشته است».

او می‌گويد: «بر روی برخی از اسرای تيرباران شده آهک يا مواد شيميايی يا اسيد می‌پاشيدم تا اثری از آنها باقی نماند. اين بعثی جنايتكار تصريح می‌كند كه تا آنجا كه در جريان بوده است ماشين جنگی جنايات صدام معدوم شش هزار اسير ايرانی را به‌شكل فجيعی به شهادت رسانده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
1
سلام و درود خدا بر ارواح مطهر اين شهداء
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
1
اين جنايتكار جنگي نيز از نسل كوفيان بوده كه انشاالله خداوند عذابش را زياد كند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
1
خدايشان بيامرزد

اي كاش فيلم سازان از روي اين حقايق فيلم مي ساختند تا سندي باشد براي نسل هاي آينده

ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۷
0
1
به شدت متاثر شدم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین