کد خبر: ۸۲۱۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۳

فواد حسین: وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود

وزیر خارجه عراق از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به بغداد برای از سرگیری مذاکرات تهران و ریاض خبر داد.
فواد حسین: وزیر خارجه عربستان برای ازسرگیری مذاکرات تهران-ریاض به بغداد می‌رود
آفتاب‌‌نیوز :

فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگو با رسانه‌های سعودی اعلام کرد که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به منظور انجام گفتگو برای ازسرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض به زودی به بغداد سفر خواهد کرد.

به گزارش المیادین، وی اخیرا در گفتگو با العربیه نیز تاکید کرده بود که مساله مذاکرات ایران و عربستان به خود دو کشور مربوط می‌شود.

پیش از این محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق از طریق روابط خوبی که با کشور‌های همجوار دارد به محل ملاقات طرف‌های مختلف و دارای اختلاف نظر تبدیل شده و این کشور تلاش کرده که روابط ایران و عربستان را به هم نزدیک کند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه ما معتقدیم که ثبات منطقه از طریق عبور از تنش محقق می‌شود، گفت: به تلاش‌های خود برای نزدیک کردن رویکرد‌های تهران و ریاض ادامه می‌دهیم، زیرا بر این باوریم که گفتگو و دیدار تنها راه رسیدن به یک زمینه مشترک است تا از طریق این تفاهم‌ها به مرحله جدیدی از نشست‌ها و دیدار‌ها در آینده برسیم.

نخست‌وزیر عراق اخیرا نیز در سفرش به آلمان در گفتگو با شبکه دویچه وله درباره روابط بغداد با کشور‌های همسایه تاکید کرده بود: روابط متوازن عراق و همسایگان خود بر اساس اصل احترام متقابل، منافع مشترک و عدم مداخله در امور داخلی بهترین رویکرد برای ما به عنوان یک دولت است و مرجعیت حامی روند سیاسی عراق است.

وی در ادامه به گفتگو‌های تهران و ریاض برای برقراری مجدد روابط اشاره کرد و گفت: نزدیک کردن نقطه نظرات بین ایران و کشور‌های منطقه، از جمله عربستان سعودی رویکردی است که دولت از آن پیروی کرده و آن را ادامه می‌دهد، زیرا به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند و این، در امنیت عراق و منطقه بازتاب خواهد داشت.

السودانی همچنین خاطرنشان کرد: پاسخ ایران و عربستان را دریافت کردیم و این تلاش را تا از سرگیری نشست‌ها (بین ایران و عربستان) در بغداد در آینده نزدیک ادامه خواهیم داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین