کد خبر: ۸۲۲۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

امام جمعه قزوین: خرید و فروش سگ‌های خانگی حرام است/ ستاد عفاف و حجاب تشکیل می‌شود

امام جمعه قزوین گفت: خرید و فروش سگ‌های خانگی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، حرام است.
امام جمعه قزوین: خرید و فروش سگ‌های خانگی حرام است/ ستاد عفاف و حجاب تشکیل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن جلسات شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به موضوع خرید و فروش سگ توسط برخی واحد‌های صنفی در قزوین اظهار داشت: خرید و فروش سگ‌هایی که برای نگهبانی از گله یا خانه و یا برای شکار نگهداری می‌شوند، اشکال شرعی ندارد. با این حال خرید و فروش سگ‌های تزیینی یا سگ‌هایی که افراد با خود به اماکن عمومی می‌برند، حرام است.

وی افزود: البته باید به این نکته مهم دقت داشته باشیم که ضرر چنین حیواناتی برای فرهنگ و اعتماد عمومی از آن حیواناتی که با پارتی‌بازی و باندبازی بیت‌المال مردم را غارت می‌کنند، به مراتب کمتر است. چرا که حیوانات دسته اول فریب و نیرنگ بلد نیستند، اما حیوانات دسته دوم با قانون‌خواری و باندبازی به مردم خیانت می‌کنند و با پررویی هم بین مردم زندگی می‌کنند.

امام جمعه قزوین در بخش از سخنان خود تصریح کرد: در حوزه فرهنگ عمومی و برنامه‌های فرهنگی باید بر اساس دین و قانون عمل کنیم و باید عملکرد سلیقه‌ای در این حوزه را کنار بگذاریم، چرا که چنین عملکردی ما را از مردم دور می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ عمومی نباید اقداماتی داشته باشیم که منجر به تقابل با مردم شود، گفت: البته باید مراقب باشیم که مدیریت فرهنگ عمومی در جامعه ما دست کسانی نیفتد که به دنبال منافع و مقاصد حرام هستند. باید طوری مدیریت کنیم که اهرم فرهنگ‌سازی در جامعه هیچ‌وقت از دست ما خارج نشود.

عابدینی اضافه کرد: امروز در جامعه برخی گروه‌های تلاش می‌کنند که مرجعیت فرهنگی را به دست بگیرند، اما بعد که دقت می‌کنیم می‌بینیم که چنین گروه‌هایی شیفته و مرعوب فرهنگ منحط غربی هستند؛ بنابراین باید در حوزه فرهنگ حکمیانه و هدایت‌گرانه جلو برویم که چنین گروه‌هایی مجال عرض‌اندام پیدا نکنند.

ستاد عفاف و حجاب استان قزوین تشکیل می‌شود

استاندار قزوین هم در این جلسه از تشکیل ستاد عفاف و حجاب در استان قزوین خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد جلوگیری از موازی‌کاری و کار‌های پراکنده و جزیره‌ای برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است و این ستاد بر عملکرد همه دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب نظارت کرده و از آن‌ها گزارش‌گیری خواهد کرد.

محمدمهدی اعلایی با تأکید بر لزوم رعایت دقت و ظرافت در تصمیم‌گیری برای ترویج عفاف و حجاب تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی حق برخورد سلیقه‌ای با موضوع عفاف و حجاب ندارند و باید برنامه‌های این حوزه با یک برنامه‌ریزی درست و منطقی اجرا شود. البته برای حفظ زیست عفیفانه در جامعه حساس هستیم و با بی‌حجابی برخورد قاطع می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم برای مقابله با اقدام هنجارشکنانه و بی‌حجابی استفاده گسترده از سامانه‌های ناظر است که در این زمینه بر اساس قانون همه افراد دغدغه‌مند می‌توانند ورود کنند تا برخورد مناسبی با مظاهر بی‌حجابی داشته باشیم و اجازه ندهیم که هر فردی در هر جایی نسبت به قانون‌شکنی در این حوزه اقدام کند.

تشریح فلسفه عفاف و حجاب در جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان دختر

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اقدامات این اداره‌کل برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب گفت: یکی از این اقدامات برگزاری سلسله جلسات جهاد تبیین است که با توجه به اغتشاشات و حوادث اخیر، در این جلسات تلاش می‌کنیم تا اهمیت موضوع حجاب و عفاف را به صورت جامع برای دانش‌آموزان بیان کنیم.

نقی سیاهکالی مرادی افزود: همچنین از ابتدای دی‌ماه تاکنون برای بیش از ۳ هزار نفر دانش‌آموز دختر جشن تکلیف برگزار کردیم که در این جشن با استفاده از روحانیون فلسفه حجاب و عفاف را برای دختران دانش‌آموز بیان کردیم، چون اعتقاد داریم که اگر دانش‌آموزان از سنین کم به اهمیت حجاب پی ببرند، به راحتی در سنین بالاتر حجاب را کنار نمی‌گذارند. امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در حوزه عفاف و حجاب تبلیغات مخربی است که در فضای مجازی ارائه می‌شود و سرمایه‌گذاری اصلی دشمن در این حوزه هم روی نسل جوان و نوجوان دانش‌آموز ماست و باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان را به هر ترتیب شده از این مهلکه فرهنگی به بیرون ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین