کد خبر: ۸۲۲۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳

آیت الله جوادی آملی: وظیفه حوزه و علما، بیدار کردن مردم است

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان موجودی ابدی است و برای موجود ابدی کالای ابدی لازم است، اظهار داشت: قرآن کریم به جوامع بشری می‌گوید شما مثل یک درخت نیستید که بعد از مدتی بپوسید و هیزم شوید و تمام! بلکه مانند پرنده‌ای هستید که از قفس آزاد می‌شوید، بدانید مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، مرگ نشاط آور و فرح بخش است نه حزن آور، این مشکل جامعه بشری است که به فکر این نیستند که مرگ به چه معناست، وظیفه حوزه و علمای حوزوی، بیدار کردن مردم و زنده کردن جامعه است.
آیت الله جوادی آملی: وظیفه حوزه و علما، بیدار کردن مردم است
آفتاب‌‌نیوز :

در سالروز میلاد امیرالمومنین علی(ع)  مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه به دست آیت الله جوادی آملی برگزار شد.

آیت الله جوادی آملی در سخنرانی خود ضمن تبریک و تهنیت ولادت امیرالمومنین، بیان داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام قرآن ناطق است و شناخت اهلبیت مقدور خیلی از ما نیست! رسالت علماء خصوصا در عصر حاضر، احیای مراحل فراموش شده دین است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: وظیفه حوزه‌ها و علماء این است که بدانند هر جا امنیت هست به هدایت قرآن کریم بوده است و اگر در جهان یک سلسله بی‌ادبی‌هایی نسبت به قرآن و سایر معارف دین می‌شود، چون این افراد خواب هستند و شاید الان یک سری رویا‌هایی در عالم خواب داشته باشند، اما در عالم واقعیت دستشان خالی است، و وظیفه علماء و شما این است که جامعه جهانی را زنده کنید تا با معارف قرآن و اهلبیت عصمت و طهارت آشنا شوند. دستور ائمه خصوصا امیرالمومنین این است که بیدار شوید! آیا زمان آن نرسیده که این سوال را پاسخ دهید که ما از کجاییم و به کجا می‌رویم؟!

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان موجودی ابدی است و برای موجود ابدی کالای ابدی لازم است، اظهار داشت: قرآن کریم به جوامع بشری می‌گوید شما مثل یک درخت نیستید که بعد از مدتی بپوسید و هیزم شوید و تمام! بلکه مانند پرنده‌ای هستید که از قفس آزاد می‌شوید، بدانید مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، مرگ نشاط آور و فرح بخش است نه حزن آور، این مشکل جامعه بشری است که به فکر این نیستند که مرگ به چه معناست، وظیفه حوزه و علمای حوزوی، بیدار کردن مردم و زنده کردن جامعه است. قرآن جهان را تفسیر کرد، انسان را تفسیر کرد و پیوند این دو را تشریح کرد، این قرآن حیات بخش است و لذا در سوره انفال هست که ما آمدیم شما را زنده کنیم یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْییکُمْ.

آیت الله جوادی آملی گفت: طالبان علوم الهی وقتی وارد درس می‌شوند، باید بدانند که بر روی پر ملائکه قدم گذاشتند، ملائکه پر‌های خودشان را زیر پای علماء و محققان علوم الهی می‌گسترانند تا علماء روی این پر بنشینند و فرشته‌خوی شوند و اگر نتوانند فرشته خوی شوند، حق حوزه را ادا نکردند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین