کد خبر: ۸۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

پیشتازی ترامپ مقابل بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری فرضی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در یک رقابت فرضی ۳ امتیاز از جو بایدن جلوتر است و می‌تواند این رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا را شکست دهد.
پیشتازی ترامپ مقابل بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری فرضی
آفتاب‌‌نیوز :

 نتایج نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن پست نشان داد که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ۴۵ درصد از آن‌ها به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا رای دادند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، درصد خطای این نظرسنجی ۴ درصد بوده و نتیجه کلی آن با یک تغییر ناگهانی نسبت به ماه سپتامبر که بایدن با پیشتازی ۲ درصد می‌توانست ترامپ را شکست دهد، مواجه شد.

۵۰ درصد از رای‌دهندگان مستقل – احتمالا یکی از مهم‌ترین گروه‌های رای‌دهنده در جدیدترین انتخابات سراسری – به ترامپ رای دادند و ۴۱ درصد از آن‌ها بایدن را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند.

این در حالیست که اکثر آمریکایی‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به دنبال رقابتی مشابه میان ترامپ و بایدن نیستند و می‌خواهند که افراد دیگری نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شوند.

طبق نتایج این نظرسنجی، اگر جو بایدن برای بار دوم در سال ۲۰۲۴ رئیس‌جمهور شود، ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که نسبت به این موضوع "عصبانی" خواهند شد، درحالیکه ۳۲ درصد از آن‌ها اظهار کردند که این موضوع آن‌ها را "ناراضی خواهد کرد اما عصبانی نمی‌شوند."

تنها ۷ درصد از شرکت‌کنندگان "مشتاق" هستند که بایدن دوباره رئیس‌جمهور شود و ۲۹ درصد گفتند که از این مسئله "راضی" خواهند بود اما "مشتاق" نیستند.

اما با این حال چشم‌اندازها برای ریاست دونالد ترامپ هم چندان بهتر نیست. ۳۶ درصد از ۱۰۰۳ شرکت‌کننده گفتند که اگر ترامپ دوباره به ریاست جمهوری برسد، "عصبانی" خواهند شد و در عین حال ۲۰ درصد تاکید کردند که نسبت به ریاست مجدد ترامپ "ناراضی" خواهند بود.

به هر حال، دونالد ترامپ نتایج بهتری را در مقایسه با بایدن کسب کرده است. ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که "مشتاق" هستند که ترامپ یک بار دیگر رئیس‌جمهور شود و ۲۶ درصد "رضایت" خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.

طبق این نظرسنجی، ۵۸ درصد از دموکرات‌ها و مستقل‌هایی که گرایش دموکرات دارند، به جای بایدن مایلند نامزد متفاوتی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند و از طرف دیگر ۳۱ درصد از بایدن در این راستا حمایت می‌کنند.

همچنین، ۴۹ درصد از جمهوری‌خواهان و مستقل‌هایی که گرایش به این حزب دارند، می‌خواهند که به جای ترامپ، نامزد متفاوتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند اما ۴۴ درصد از این گروه همچنان دونالد ترامپ را می‌خواهند.

با این حال، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن اعتراض به نتایج این نظرسنجی در شبکه اجتماعی خود "تروث سوشال" نوشت: «نظرسنجی‌ها مهم هستند اما در گذشته ثابت شده که اکثر آن‌ها اشتباه، غلط و فاقد صلاحیت هستند؛ به خصوص ای‌بی‌سی‌ نیوز فیک/ واشنگتن‌کمپوست، فاکس فیک‌نیوز، ان‌بی‌سی فیک‌نیوز/ گلوبالیست استریت ژورنال و این‌ها بیشتر شبیه به یک سلاح سیاسی شده‌اند. همچنین نظرسنجی‌های سی‌ان‌ان هم دیگر چندان مهم نیستند و مردم کمی این شبکه را تماشا می‌کنند. طرفداران من زیاد و بیشتر از پیش هم شده است. مفتخرم بگویم که نتایج نظرسنجی‌های ما عالی است.»

"واشنگتن‌کمپوست" در زبان انگلیسی بر وزن واشنگتن‌پست ساخته شده است و کمپوست در زبان فارسی به معنای "کود و پسماند" است.

دونالد ترامپ تقریبا سه ماه بعد از اعلام نامزدی، اولین کارزار انتخاباتی‌اش را روز شنبه هفته گذشته در فلوریدا، ایالتی که در آن اقامت دارد، شروع کرد. او که فقط یک دوره رئیس جمهور بود، تا اینجا تنها کسی است که رسما برای انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نامزدی کرده است.

از طرفی، طبق گزارش‌ها، «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی قرار است کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در تاریخ ۱۵ فوریه اعلام کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین