کد خبر: ۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۰۱:۴۴

خداحافظی بوش از عراق با بوسه بر لنگه کفش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لنگه کفش‌های خبرنگار عراقی بوسه خداحافظی بوش از عراق شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، خبرنگار شبکه البغداديه عراق با پرتاب کفش های خود به سوی جرج بوش رئيس جمهور آمريکا باعث شد بار ديگر بوش آن هم در آخرين سفر به بغداد خبر ساز شود و تا ساعاتی توجه محافل سياسی و شبکه‌های تلويزيونی جهان را به خود جلب کند. 

جرج بوش و نوری المالکی نخست وزير عراق پس از امضای توافق نامه واشنگتن - بغداد در سالن کنفرانس خبری منطقه الخضراء بغداد حضور يافتند و پس از آنکه دو طرف به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند بوش به نوری المالکی دست داد و با جمله عربی «شکرا جزيلا» از نوری المالکی تشکر کرد اما ناگهان منتصر الزيدی خبرنگار شبکه البغداديه در حالی که جمله «ای سگ اين بوسه خداحافظی است» را دو بار تکرار کرد کفش‌های خود را به سوی جرج بوش پرتاب کرد.
 
بوش بلافاصله خود را کنار کشيد و کفش‌ها به وی اصابت نکرد. 

پس از اين حادثه بلافاصله ماموران امنيتی که در ميان خبرنگاران و خارج از اتاق بودند وارد عمل شدند و خبرنگار را بازداشت کردند و وی را در ميان مشت و لگد ماموران امنيتی به بيرون بردند. 

در اين ميان بوش در حالی که سعی می‌کرد خود را آرام و قاطع نشان دهد لبخند زنان از خبرنگاران خواست سرجای خود بنشينند و نوری المالکی نيز در حالی که تبسمی زد نگاه معناداری به جرج بوش انداخت. 

موفق الربيعی مشاور امنيت ملی عراق نيز که در کنار بوش و المالکی ايستاده بود سراسيمه همراه با ماموران امنيتی به بيرون از سالن کنفرانس خبری رفت. 

گفتنی است پرتاب کفش در فرهنگ و آداب مردم عراق بدترين نوع اهانت به حساب می‌آيد و مردم زمان سقوط صدام نيز به سوی مجسمه وی کفش پرتاب می‌کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۵
0
0
خيلي دلم خنك شد انشاا... خدا بزندش
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۹/۲۶
0
0
آفرين اين هنوز اولش هست .اميدوارم مثل صدام در دام خفت بيفتد انشاالله
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین