کد خبر: ۸۲۳۸۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

چه کسانی سالگرد پیروزی انقلاب را به امیرعبداللهیان تبریک گفتند؟

مقامات کشورهای مختلف جهان در پیام‌هایی جداگانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفتند.
چه کسانی سالگرد پیروزی انقلاب را به امیرعبداللهیان تبریک گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

تا این لحظه بسیاری از وزیران خارجه کشورهای مختلف سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی را به همتای ایرانی‌شان تبریک گفته‌اند.

دان پرایمودوینای، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پادشاهی تایلند با ارسال پیامی‌ به دکتر حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه تایلند همچنین در این پیام‌ بر عزم دولت خود برای تقویت همکاری های نزدیک و صمیمانه موجود و توسعه همکاری ها در همه زمینه های مورد علاقه دو طرف در جهت منافع و سعادت دو کشور و مردمان آنها تاکید کرد.

پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز با ارسال پیامی‌ به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران و چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه مجارستان همچنین در این پیام‌ ضمن ابراز خوشحالی از تقویت همکاری های علمی، فرهنگی و آموزشی میان دو ملت در یک سال گذشته از طریق تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی، بر ادامه همکاری های موثر میان دو کشور تاکید کرد.

همچنین سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان طی پیامی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، از پیشرفت چشم‌گیر جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های دولت‌داری، افزایش اعتبار و منزلت آن در صحنه بین‌المللی ابراز خرسندی نمود.

مهرالدین خطاب به امیر عبداللهیان گفت: اطمینان دارم که بر مبنای ارزش‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و ظرفیت‌های فراوان دو کشور، مناسبات دوستانه و همکاری‌های چندجانبه بیش از پیش تحکیم خواهد یافت.

زمبری عبدالقادر وزیر امور خارجه مالزی نیز در پیامی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی، ضمن ابراز خرسندی از روابط گرم و صمیمانه دو کشور، بر همکاری هر چه بیشتر به منظور تقویت روابط ایران و مالزی در راستای منافع هر دو ملت تاکید کرد.

او همچنین طی این پیام پیشرفت و کامیابی پایدار را برای هر دو ملت خواستار شد.

خسرو ناظری، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در پیام تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو کلیدی در سازمان اکو تاکید کرد.

او همچنین کمک ایران در تقویت و تسهیل دستور کار اکو که هدف آن ارتقای همکاری های اقتصادی-اجتماعی در منطقه است را مورد تاکید قرار داد.

همچنین رتنو ال پی مرسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در پیامی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، ضمن تبریک صمیمانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به او، بر ظرفیت بالای همکاری و ادامه روابط سازنده بین ایران و اندونزی تاکید کرد.

او ابراز امیدواری کرد که روابط موجود بین دو کشور در تمامی زمینه ها مستحکم‌تر گردد.

درتماس تلفنی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان ملل نیز آنتونی گوترش فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز طی پیامی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به ملت ایران، دولت و وزیر امور خارجه تبریک گفت.

همچنین نیکولای میلکوف، وزیر امور خارجه بلغارستان، طی پیامی به حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را تبریک گفت.

از سوی دیگر ایلیا دارچیاشویلی، وزیر امور خارجه گرجستان طی پیامی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت و بر تعهد گرجستان بر استمرار روابط دوستانه میان دو کشور و ارتقاء مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

گردان گرلیچ رادمان، وزیر خارجه کرواسی نیز در پیامی به امیر عبداللهیان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وی در پیامی به حسین امیر عبداللهیان بهترین و صمیمانه ترین آرزوهای خود را برای بهروزی و موفقیت ملت ایران ابراز داشته است.

وزیر خارجه کرواسی در این پیام اظهار داشت: کرواسی همکاریهای بلند مدت با ایران در زمینه های مختلف را ارج می نهد و من اطمینان دارم تلاشهای مشترک دو طرف، در راستای خواست دو ملت و منجر به تامین بیشتر منافع ملی دو کشور خواهد بود.

همچنین مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران را به وزیر خارجه کشورمان تبریک گفت.

مولوی امیرخان متقی در پیامی به امیرعبداللهیان از خداوند متعال برای ملت بزرگ ایران شکوفایی، تعالی و سرافرازی و برای تحکیم روابط و همکاری‌های دو کشور مسلمان و همسایه، تقویت روز افزون مناسبات را خواستار شد.

بوگدان اورسکو، وزیر امور خارجه رومانی نیز طی پیامی فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

همچنین ایوان جیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

رمطان لعامره، وزیر امور خارجه الجزایر هم طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

آرارات میرزوییان، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

همچنین جینبک کولیبایف، وزیر امور خارجه قرقیزستان طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا نیز طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

ایویکا داچیچ، وزیر امور خارجه صربستان نیز طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراتیو روسیه نیز طی پیامی فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.
وی در این پیام تأکید کرد: روابط دو کشور که براساس سنت های حسنه و حسن همجواری بنانهاده شده، به رغم شرایط دشوار بین المللی در مسیر توسعه قرار دارد.

وزیر امور خارجه روسیه، همچنین نسبت به ارتقاء روابط و تعاملات دو کشور در مسائل و موضوعات دوجانبه و بین المللی ابراز امیدواری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین