کد خبر: ۸۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
عارف ضمن ارائه پیشنهاداتی به حاکمیت برای «خلق امید» در جامعه:

افراد ناکارآمد و نابلد میدان‌دار سطوح مدیریتی شده‌اند

عارف با بیان اینکه متاسفانه در مقطع فعلی افراد ناکارآمد و نابلد میدان‌دار سطوح مدیریتی شده‌اند، گفت: سیاست امید بعنوان راهبرد برتر غلبه بر ناملایمات، از عزم راسخ و صادقانه‌ی ارکان حاکمیت برای فهم همه جانبه‌ی اوضاع و دخیل کردن نخبگان برای شناخت آن، آغاز می‌شود.
افراد ناکارآمد و نابلد میدان‌دار سطوح مدیریتی شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف در نشست شورای عالی بنیاد امید ایرانیان گفت: برای عبور از شرایط فعلی کشور و رسیدن به یک شرایط مناسب جهت پیشرفت و توسعه و امیدواری به آینده و برای تاثیرگذاری در جامعه هیچ راهی جز عبور از انفعال نداریم و شاید در این ارتباط مناسب ترین راه امید باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مصائب و مشکلات کنونی از روزی آغاز شدند که بدخواهان تصمیم گرفتند «امید به اصلاح» را از بین ببرند، تاکید کرد:‌امید به اصلاح علیرغم موانع و مشکلاتی که در این مسیر داریم، باید راهبرد اصلی باشد. برخورد روشنگرانه و مسئولانه با مشکلات و استفاده از خرد جمعی ایرانیان یک روش امیدوارانه برای عبور از شرایط فعلی است در غیر این صورت فردا با حوادث ناگوارتری روبرو خواهیم شد.

عارف ادامه داد: ما در بنیاد امید ایرانیان به اصل حکمرانی خوب یا حکمرانی مطلوب اعتقاد داریم و در چند سال اخیر بارها در نشست‌های مختلف بنیاد امید بر لزوم حکمرانی خوب سخن گفته شد. او افزود: ما نیازمند رعایت اصول حکمرانی خوب هستیم. نمی‌توانیم با اقدامات‌مان گسترش طبقه آسیب‌دیده را شاهد باشیم. نمی‌توانیم طبقه متوسط و نخبه کشور را تضعیف کنیم، نمی‌توانیم رویه‌های ضد علمی و ضد توسعه و پیشرفت داشته و انتظار بهبود اوضاع را داشته باشیم. نمی توانیم دستاوردهای جامعه نخبگان و دانشگاهیان را در زمینه‌های اجتماعی نادیده بگیریم و انتظار معجزه داشته باشیم.

عارف با بیان اینکه متاسفانه در مقطع فعلی افراد ناکارآمد و نابلد میدان‌دار سطوح مدیریتی شده‌اند، گفت: سیاست امید بعنوان راهبرد برتر غلبه بر ناملایمات، از عزم راسخ و صادقانه‌ی ارکان حاکمیت برای فهم همه جانبه‌ی اوضاع و دخیل کردن نخبگان برای شناخت آن، آغاز می‌شود و مصالح و منافع ملی را از حصار ِ تنگ و تاریک منافع فردی، باندی و جناحی رها می‌سازد. گام نخست در خلق سیاست امید می‌بایست از سوی حاکمیت برداشته شود.

وی ادامه داد: معتقدیم که گام‌های صادقانه و امیدساز حاکمیت، از سوی دلسوزان، معنایی غیر از پذیرش احساس مسئولیت حکمرانی و پاسخی غیر از همراهیِ اکثریت مردم نخواهد یافت، که عقل سلیم و تجربه‌ی تاریخی‌مان، به ما یادآور می‌شود که پیروزی خود را در شکست طرف مقابل تعریف نکنیم و اگر حاکمیت به مشارکت مردم برای غلبه بر اوضاع واقف شود، آنگاه پیروزی مردم و حاکمیت در یک راستا خواهد بود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در همین راستا پیشنهاداتی را برای برداشتن گام های موثر از سوی حاکمیت برای «خلق سیاست امید» مطرح کرد؛ «عبور از وضعیت فعلی»، «تداوم آزادی بازداشت شدگان اخیر بویژه دانشجویان، اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان مدنی در پی عفو اخیر» و «جلوگیری از تداوم برخوردهای فراقانونی با اساتید دانشگاه»، «عدم ورود نیروهای امنیتی و لباس شخصی به محیط‌های آموزشی» و «زمینه‌سازی برای گفت‌وگوی ملی و تعامل بین حاکمیت و نخبگان».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با انتقاد شدید از رویکرد صدا و سیما نسبت به منتقدین وضع موجود بر لزوم تغییر سیاست و رویه صدا و سیما و رسانه‌های حاکمیتی در قبال منتقدین تاکید کرد و گفت: متاسفانه سیاست صدا و سیما برچسب زدن و هتک حرمت مصلحان و منتقدین است و تداوم چنین رویکردی مطمئنا منجر به رویگردانی بیشتر مردم از این رسانه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین