کد خبر: ۸۲۵۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

۷ زلزله پی در پی در مشگین‌شهر/ دهدشت هم ۳ بار لرزید

از شب گذشته تا لحظاتی پیش، ۷ زمین‌لرزه پی در پی، شهرستان مشگین شهر استان اردبیل را لرزانده است که بزرگترین آن‌ها ۳.۲ ریشتر بوده است.
۷ زلزله پی در پی در مشگین‌شهر/ دهدشت هم ۳ بار لرزید
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از شب گذشته تا لحظاتی پیش، ۷ زمین‌لرزه پی در پی، شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل را لرزانده است که بزرگترین آن‌ها ۳.۲ ریشتر و کوچکترین ۲.۵ ریشتر بوده است.

ساعت ۲۰:۲۴ دیشب: ۲.۹ ریشتر، ساعت ۲۰:۲۹ دیشب: ۲.۹ ریشتر، ساعت ۲:۰۰ امروز: ۳.۲ ریشتر، ساعت ۴:۵۷ امروز: ۳ ریشتر، ساعت ۵:۰۰ امروز: ۲.۵ ریشتر، ساعت ۶:۰۱ امروز: ۳.۱ ریشتر، ساعت ۶:۰۴ امروز: ۲.۸ ریشتر ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هرچند این زمین‌لرزه‌ها با قدرت پایین‌تری هستند، اما وقوع پی در پی آن باعث بروز برخی نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها و ساکنین این شهرستان شده است.

دهدشت ۳ بار لرزید

همچنین شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد سه بار لرزید.

زمین لرزه‌ اول به قدرت ۳.۲ ریشتر در ساعت ۳ و ۵۷ دقیقه و ۴۶ ثانیه بامداد سه شنبه، دوم اسفند ۱۴۰۱ در عمق هفت کیلومتری زمین دهدشت را لرزاند.

این زمین لرزه در فاصله‌ ۱۳ کیلومتری دهدشت، کهگیلویه و بویراحمد، ۲۶ کیلومتری بهبهان، خوزستان و ۲۶ کیلومتری چرام، کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست.

زمین لرزه‌ دوم به قدرت ۳.۶ ریشتر در ساعت ۴ و ۵۹ دقیقیه و ۱۸ ثانیه بامداد سه شنبه، دوم اسفند ۱۴۰۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین دهدشت را لرزاند.

این زمین لرزه در فاصله‌ ۱۰ کیلومتری دهدشت، کهگیلویه و بویراحمد، ۲۶ کیلومتری لنده، کهگیلویه و بویراحمد و ۲۶ کیلومتری چرام، کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاده است.

به گزارش ایسنا، مرکز زلزله‌نگاری کشور اعلام کرده؛ زمین لرزه‌ سوم به قدرت ۲.۶ ریشتر در ساعت ۷ و ۲۱ دقیقیه و ۱۵ ثانیه روز سه شنبه، دوم اسفند ۱۴۰۱ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین دهدشت را لرزاند که این زمین لرزه در فاصله‌ ۱۸ کیلومتری دهدشت، کهگیلویه و بویراحمد، ۲۳ کیلومتری چرام، کهگیلویه و بویراحمد و ۲۹ کیلومتری بهبهان، خوزستان رخ داده است.

گفتنی است که تاکنون از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین