کد خبر: ۸۲۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

رییسی به آذربایجان غربی سفر می‌کند

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: بهره‌برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه روز جمعه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.
رییسی به آذربایجان غربی سفر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

محمدصادق معتمدیان در تشریح این خبر گفت: مراسم بهره‌برداری رسمی از سامانه آبرسانی به دریاچه ارومیه، شامل تونل و کانال آبرسانی روز جمعه پنجم اسفند با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و برخی مسئولان کشوری واستانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز عید مبعث مراحل آب اندازی آزمایشی و تست عملکرد تونل و کانال انجام شد افزود: در این عملیات آب با عبور از۳۶ کیلومتر تونل ۱۱ کیلومتر کانال انتقال و ۲۸ کیلومتر در مسیر رودخانه گدار وارد دریاچه ارومیه شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ادامه با قدردانی از زحمات مجموعه وزرات نیرو، شرکت آب نیرو و قرار گاه خاتم در تکمیل این پروژه مهم گفت: این پروژه جزو برنامه های اصلی و موثر احیای دریاچه ارومیه و یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و کشور است و تا کنون برای اجرای این پروژه مهم ۳۵هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، متشکل از تونل انتقال ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است که قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد به دریاچه ارومیه را در سال دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین