کد خبر: ۸۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

شیخی: هنوز علت دقیق مسمومیت دانش آموزان قمی مشخص نشده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مشترک امروز دو کمیسیون بهداشت و آموزش برای بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان قمی گفت‌: دیروز پیرو دستور رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از همکاران جهت بررسی دقیق موضوع مسمومیت دانش آموزان عازم قم شدیم و امروز هم جلسه‌ای با حضور وزرای آموزش و پرورش و بهداشت در مجلس برگزار شد؛ طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مسمومیت خفیف دانش آموزان قابل انکار نیست منتها با توجه به گزارش دستگاه‌های مختلف علت دقیق آن هنوز مشخص نشده است.
شیخی: هنوز علت دقیق مسمومیت دانش آموزان قمی مشخص نشده است
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا شیخی در توضیح جلسه فوق‌العاده امروز مشترک دو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات درباره علت مسمومیت دانش آموزان قمی گفت: این جلسه با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، نماینده وزارت اطلاعات و نمایندگان قم و بروجرد تشکیل شد که هر کدام گزارشی از وضعیت موجود ارائه کردند.

وی توضیح داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از بررسی‌ها و تعداد مراجعه‌کنندگان ناشی از مسمومیت ارائه کردند طبق گزارشات اعلام شده دانش آموزان دچار مسمومیت خفیف با ماهیت سموم گازی شده اند که اثرات آن معمولا از ۱۵ تا ۴۵ دقیقه باقی می‌ماند و پایدار نیست و بعد از دقایقی اثرش از بین می‌رود. پس در این‌که مسمومیت اتفاق افتاده، حرفی نیست اما هنوز علت دقیق آن بر اساس گزارشات مشخص نشده است.

شیخی در پایان گفت: گزارش وزارت بهداشت به لحاظ علمی قابل تامل است و هنوز جای کار دقیق علمی دارد ولیکن گزارش سایر دستگاها هنوز اقناع کننده نیست. در هر حال بررسی‌ها ادامه دارد و مجلس شورای اسلامی پیگیر است چون برای ما جان دانش آموزان از همه چیز مهم‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین