کد خبر: ۸۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

چند توصیه تغذیه‌ای برای مسافران راهیان نور

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم مصرف مقادیر مناسب آب در طول سفر کاروان‌های راهیان نور، بر استفاده از آب بسته‌بندی یا جوشیده تاکید کرد.
چند توصیه تغذیه‌ای برای مسافران راهیان نور
آفتاب‌‌نیوز :

مهنوش صاحبدل با اشاره به نحوه تغذیه مناسب کاروان‌های راهیان نور در شرایط آب و هوایی خوزستان اظهار کرد: این مسافران باید در طول سفر مانند سایر مواقع، متناسب و متعادل و متنوع از تمام گروه‌های غذایی استفاده کنند.

وی افزود: در طول سفر باید به دریافت مقادیر مناسب لبنیات توجه شود و روزانه حدود دو تا سه لیوان شیر یا ماست پاستوریزه استفاده شود. بهتر است به جای مصرف نوشابه، از دوغ و نوشیدنی‌های کم کالری استفاده شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر پرهیز از مصرف سوسیس و کالباس گفت: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست باید مقادیر مناسبی آب مصرف شود؛ البته از آب‌های بسته‌بندی که سلامت آن‌ها مورد اطمینان است و در صورت نبود دسترسی به آب آشامیدنی سالم باید حداقل به مدت یک دقیقه آب را جوشاند.

وی افزود: از خوردن غذاهای چرب، سرخ شده، شیرینی‌ها، شکلات، کافی میکس‌ها و خامه اجتناب و از میوه‌ها و سبزی‌ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده شود و حتما باید قبل از مصرف، آن‌ها را خوب شست‌وشو داد .

صاحبدل گفت: ساندویچ را نباید از قبل آماده کرد زیرا وجود گوجه فرنگی، کاهو یا خیارشور سبب مرطوب شدن ماده اصلی ساندویچ می‌شود و رشد میکروب‌ها را سرعت می‌بخشد .

وی با تاکید بر پرهیز از مصرف تخم مرغ نیم‌پز (عسلی) گفت: از مصرف بعضی مواد غذایی مانند سالاد الویه، همبرگر، کباب کوبیده و پیاز در مکان‌هایی که قابل اطمینان نیستند، خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین