کد خبر: ۸۲۸۷۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۶

بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران

روسیه در نشست شورای حکام آژانس اتمی از کشور‌های غربی خواست به مذاکرات وین برگردند.
بیانیه روسیه در نشست شورای حکام آژانس درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعا‌های کشور‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین این بیانیه را قرائت کرد. او گفت: «همکاران عزیز همه نگرانی‌های عدیده شما به آسانی قابل رفع است.»

وی اضافه کرد: «برای اینکه این اتفاق رخ بدهد، مشارکت‌کنندگان در گفتگو‌های وین باید به وین بازگردند و ظرف چند روز پیش‌نویس تصمیم در خصوص احیای برجام را نهایی کنند.»

اولیانوف: شورای حکام هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد کرد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش روز سه‌شنبه از دستور العمل امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

وی در پیامی توییتری نوشت در دستور العمل امروز «راستی‌آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در سایه قعطنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» قرار دارد.

اولیانوف همچنین در مصاحبه با شبکه خبری روسیه ۲۴ به بررسی دستورالعمل‌های نشست جاری شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پرداخت.

این دیپلمات روس گفت که در نشست جاری ۱۲ موضوع در دستور العمل قرار دارد که از بین آن‌ها دو موضوع اوکراین و ایران نیز قرار دارد، اما قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای صادر شود.

پیش از این، مدیرکل آژانس اتمی طی سخنرانی در آغاز نشست شورای حکام، با بیان اینکه به توافقی با ایران رسیده که به آژانس اجازه می‌دهد مراحل نظارت و راستی‌آزمایی را ادامه دهد، گفت از تمایل تهران در این زمینه استقبال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
0
5
مراقب وجه المصالحه شدن ایران با اوکراین در جنگ بین روسیه وغرب باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین