کد خبر: ۸۲۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

امام جمعه زنجان: در خصوص اتفاقات مدارس دروغ می‌گویند/ نباید مساجد خالی بماند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: دشمنان از اغتشاشات اخیر نتیجه نگرفتند و اکنون هم در خصوص اتفاقات مدارس دروغ می‌گویند و یک عده هم در داخل عمدا یا بدون اطلاع همان حرف‌ها را تکرار کردند.
امام جمعه زنجان: در خصوص اتفاقات مدارس دروغ می‌گویند/ نباید مساجد خالی بماند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه ما همچنان در میان جنگ هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص اتفاقاتی که در مدارس افتاد، جان کلام را بیان کردند.

وی افزود: اظهار نظر بدون اطلاعات دقیق و مستند جز تشویش اذهان عمومی چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۰ اسفند و اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی و افتخار آمیزترین قطعه تاریخ انقلاب است و در این جنگ، شرق و غرب پشت سر صدام بود و در واقع جنگ جهانی سوم رقم خورد، ولی مردم ایران جانانه ایستادند و خداوند نصرت را شامل حال ملت ایران کرد.

حجت الاسلام خاتمی به ۲۲ اسفند سالروز صدور فرمان حضرت امام برای تشکیل بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: این بنیاد قدم‌های بزرگی در معرفی شهدا و اندیشه‌های شهدا برداشته است.

امام جمعه زنجان به پیش رو بودن هفته غبار روبی مساجد اشاره کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان باید مهیای استفاده حداکثری از فضای معنوی مساجد شویم.

حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: یک بعد عمران و آبادی مساجد مربوط به بنا و ساختمان آن و اصلی‌ترین مسأله مربوط به آبادانی مسجد، خروجی‌های مسجد است، چون مسجد در اسلام یک مرکز و پایگاه آموزش دینی و تربیت اخلاقی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسجد در صدر اسلام پایگاه اجتماعی، سیاسی، نظامی و محل تصمیم گیری‌های جامعه بود، گفت: انجام عبادات در مسجد نیز از اجر بالاتری برخوردار است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آبادی و زینت مساجد، حضور مومنان در آن‌ها است، گفت: نباید مساجد که خانه‌های خدا در زمین هستند خالی بماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین