کد خبر: ۸۲۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

فهرست ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ منتشر شد که نام‌های جالب توجهی در آن قرار دارند. در بین فوتبالیست‌ها کریس رونالدو پرتغالی به لطف انتقال به النصر توانست از لیونل مسی پیشی بگیرد.
رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مجله اسپورتیکو میزان درآمد ورزشکاران جهان را محاسبه کرده و بر این اساس، کریستیانو رونالدوی پرتغالی از لیونل مسی پیشی گرفت و ثروتمندترین ورزشکار جهان شد.

مجله اسپورتیکو با احتساب تورم، درآمد ورزشکاران در دوران بازی و پس از آن را محاسبه کرد. درآمدها شامل دستمزد ماهیانه یا سالیانه، پاداش، پول‌های جوایز و قراردادهای تبلیغاتی است. این فهرست شامل ورزشکاران از ۹ رشته ورزشی و ۱۷ کشور است.

بیشتر این لیست را ورزشکارانی از ایالات متحده آمریکا تشکیل می‌دهد که ۶۲ درصد است. از ۲۹ ورزشکار آمریکایی، ۱۳ نفر بازیکن بسکتبال (NBA) و همچنین ۸ گلف باز هستند.

ثروتمندترین ورزشکار تاریخ

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

پردرآمدترین ورزشکار، مایکل جردن است که از سال ۱۹۸۴ تاکنون حدود ۳.۳ میلیارد دلار درآمد داشته است.

در همان سال، همکاری بین شرکت نایک و او برقرار شد و به مرور سرمایه این شرکت پوشاک ورزشی از ۹۲۰ میلیون دلار به ۴۹ میلیارد دلار رسید. طبق گزارش فوربس، جردن حدود ۱.۳ میلیارد دلار از معامله خود با نایک به دست آورد.

جردن همچنین قراردادهای مالی زیادی به عنوان اسپانسر با برندهای مختلف داشته که به رشد ثروت او کمک می‌کند.

رونالدو از مسی پیشی گرفت

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

از سال ۲۰۰۲، کریستیانو رونالدو ۱.۵۸ میلیارد دلار درآمد داشته است و در رتبه پنجم لیست ثروتمندترین ورزشکاران تمام تاریخ قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۶ این پرتغالی قراردادی مادام العمر با نایک امضا کرد. این قرارداد تضمین می کند که بازیکن سالانه ۲۴ میلیون دلار درآمد خواهد داشت که علاوه بر قراردادهای تبلیغاتی او است. درآمدزایی از هتل‌های زنجیره‌ای رونالدو، رستوران‌ها و فعالیت‌های ورزشی هم از دیگر فعالیت های فوق ستاره پرتغالی بوده است.

در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی رونالدو به عنوان بازیکن آزاد راهی النصر عربستان شد. سی‌بی‌اس گزارش داد که رونالدو سالانه ۷۵ میلیون دلار از عربستان سعودی به دست می‌آورد و همراه با پرداخت‌های مربوط به فعالیت های تجاری به عنوان سفیر ورزشی این کشور، مجموع این مبلغ به ۲۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد. به این ترتیب رونالدو می تواند در عرض ۲.۵ سال ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد.

لیونل مسی هفتمین ورزشکار پردرآمد تاریخ است. اسپانسر اصلی این بازیکن آرژانتینی آدیداس است که این بازیکن فوتبال از سال ۲۰۱۰ با آن همکاری می کند و در سال ۲۰۱۷ با این شرکت ورزشی قرارداد مادام العمر امضا کرد. مبلغ سالانه قراردادهای تبلیغاتی مسی با آدیداس حدود ۲۰ میلیون یورو در سال است.

مسی در آگوست ۲۰۲۱ به پاری سن ژرمن رفت و سالانه حدود ۳۵ میلیون یورو از این تیم دریافت می‌کند.

در سال ۲۰۲۲، این دو فوتبالیست در یک کمپین تبلیغاتی برای برند لویی ویتون با هم بازی کردند. طبق پلتفرم بازاریابی Business of Fashion، این خانه مد در ۴۸ ساعت موفق شد نه تنها ۶۵ میلیون لایک، بلکه ۱۳.۵ میلیون دلار در اینترنت به دست آورد.

تایگر وودز

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

هشت گلف باز در این فهرست قرار گرفتند که سه نفر از آنها در بین پنج ورزشکار ثروتمند تاریخ قرار گرفتند. تایگر وودز با ۲.۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن آرنولد پالمر (۱.۷ میلیارد دلار) و جک نیکلاوس (۱.۶۳ میلیارد دلار) قرار گرفتند.

یکی از بزرگترین گلف بازان، آرنولد پالمر، در سال ۲۰۱۶ در سن ۸۷ سالگی درگذشت. او در طول دوران حرفه ای خود از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۳، ۶۲ عنوان قهرمانی تور PGA را به دست آورد. در سال ۱۹۷۴ او یکی از ۱۳ عضو تالار مشاهیر گلف بود و در سال ۱۹۹۸ جایزه یک عمر دستاورد ورزشی را دریافت کرد. این آمریکایی در طول دوران حرفه ای خود تنها ۳.۶ میلیون دلار درآمد داشت اما در ادامه، قراردادهای تبلیغاتی و مجوز نام او سالانه ۴۰ میلیون دلار برای پالمر به ارمغان آورد.

ثروتمندترین گلف باز، وودز، بخش قابل توجهی از ثروت خود را از قراردادهای تبلیغاتی، از جمله قرارداد با نایک، رولکس و ژیلت به دست آورده است. علاوه بر این، وودز صاحب تعدادی شرکت مرتبط با گلف و یک رستوران است. طبق گزارش فوربس، وودز دقیقاً ۹۰ درصد از دارایی خالص خود را خارج از زمین گلف به دست آورده است.

این آمریکایی در اوج دوران حرفه ای خود، بدون احتساب جوایز، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سال درآمد داشته است. در سال ۲۰۲۲، وودز سومین ورزشکار میلیاردر تاریخ شد. قبل از او مایکل جردن و لبرون جیمز موفق به کسب بیش از یک میلیارد دلار شده بودند.

تنها زن حاضر در لیست

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

سرنا ویلیامز زن شماره یک سابق جهان تنها زنی است که به ۵۰ نفر برتر رسیده است. او مقام سی و هشتم را با کسب ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ در اختیار دارد. قهرمان ۲۳ گرند اسلم اکنون در بین ۵۰ ورزشکار تاریخی است که بیشترین درآمد را داشتند.

او بیشتر درآمد خود را از طریق ده ها قرارداد تبلیغاتی از جمله با نایک، AT&T و Subway به دست آورده است. او سال گذشته پس از نائومی اوزاکا (۵۳ میلیون دلار در سال) دومین ورزشکار زن پردرآمد در جهان بود.

تنها نماینده MMA

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

کانر مک گرگور در رتبه ۳۳ این فهرست قرار گرفت، او تنها نماینده رشته ورزشی هنرهای رزمی ترکیبی MMA در این رتبه بندی است. این ورزشکار در طول دوران حرفه ای خود در مجموع ۶۱۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

بیشتر درآمدهای قهرمان سابق UFC از دو منبع به دست می آید: مسابقه بوکس با می ودر بیشترین دستمزد را برای او به ارمغان آورد که حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود. مک گریگور علاوه بر دوران ورزشی خود، حدود ۱۵۰ میلیون دلار از فروش سهام به دست آورد.

چهره شاخص بوکس

رونالدو از مسی پیشی گرفت/ ثروتمندترین ورزشکاران تاریخ چه کسانی هستند؟

هفت نماینده بوکس به لیست ثروتمندترین ورزشکاران راه یافتند. فلوید می ودر با ۱.۴۱ میلیارد دلار بیشترین درآمد را دارد. در ماه فوریه، فوربس، می ودر را به عنوان ثروتمندترین ورزشکار دهه (۲۰۱۰-۲۰۱۹) معرفی کرد. او در این مدت ۹۱۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد.

در سال ۲۰۲۱، این بوکسور گفت که در مجموع ۶۵۰ دلار برای مبارزه با مانی پاکیائو و کانر مک گرگور به دست آورده است. بوکسور دیگری را نمی‌توانید نام ببرید که برای دو مبارزه ۶۵۰ میلیون دلار به دست آورد. می ودر گفت: برای مبارزه با پاکیائو ۳۰۰ میلیون دلار و با مک گریگور ۳۵۰ میلیون دلار به دست آورده است.

مایک تایسون (۸۷۵ میلیون دلار)، مانی پاکیائو (۷۲۵ میلیون دلار)، جورج فورمن (۶۸۰ میلیون دلار)، اسکار د لا هویا (۶۶۵ میلیون دلار)، ایواندر هالیفیلد (۶۰۰ میلیون دلار) و سائول آلوارز (۵۲۵ میلیون دلار) نیز در این فهرست قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین