کد خبر: ۸۲۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

گلستان زیر تیغ خشکسالی/ افزایش ۳.۳ درجه‌ای دمای اسفند

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به کاهش بارش‌ها و تشدید خشکسالی در سطح استان، گفت: از اسفند ماه جاری تاکنون دمای هوا در گلستان ۳.۳ درجه افزایش داشته است.
گلستان زیر تیغ خشکسالی/ افزایش ۳.۳ درجه‌ای دمای اسفند
آفتاب‌‌نیوز :

امان‌محمد کمالی نسبت به تشدید خشکسالی و کاهش بارش‌ها در استان گلستان هشدار داد و اظهار کرد: میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به دوره بلند مدت ۱۰۵ میلی‌متر کاهش داشته است.

وی از افزایش قابل ملاحظه دمای هوای گلستان در اسفند ماه جاری خبر داد و تأکید کرد: همچنین دمای هوای استان از اول اسفند ماه جاری تاکنون ۳.۳ درجه افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با تأکید بر اینکه گرما و کاهش بارش‌ها به مزارع کشاورزی گلستان آسیب جدی وارد می‌کند، یادآور شد: در اسفند ماه جاری دو بار هشدار گرمای هوا و افزایش دما صادر کردیم، متأسفانه افزایش دمای هوا اثرات ناشی از خشکسالی و کم‌بارشی را تشدید خواهد کرد.

کمالی در ادامه به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اشاره کرد و توضیح داد: از روز دوشنبه با نفوذ سامانه کم‌فشار و تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دمای هوا در استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه از بامداد روز یکشنبه ۲۱ اسفند در استان آغاز می‌شود، افزود: افزایش تدریجی و محسوس دما، کاهش رطوبت و گاهی وزش باد شدید به ویژه در روز سه‌شنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از پایان فعالیت این سامانه کم‌فشار جوی در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه جوی دمای هوا نسبت به روز جمعه با افزایش ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای همراه خواهد بود.

کمالی به افزایش احتمال پتانسیل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان گلستان اشاره کرد و افزود: همچنین در نواحی مستعد خیزش گرد و غبار، کاهش دید افقی و کیفیت هوا محتمل است.

وی در پایان از شهروندان خواست؛ هنگام حضور در مناطق جنگلی و مرتعی از خاموش شدن آتش مطمئن شده و نسبت به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه اهتمام ورزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین