کد خبر: ۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۵
فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز تهدید کردند؛

اعتصاب غذا به‌خاطر بازداشت دانشجویان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز در پی آزاد نشدن چهار دانشجویی که روز شنبه 14 دی بازداشت شد‌ه‌اند، اعلام کرده‌اند که از شنبه 21 دی دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد.
 
به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، فعالان دانشجویی دانشگاه شیراز که روز یکشنبه و دوشنبه تجمع اعتراض آمیزی را در مقابل دانشگاه شیراز برگزار کردند، می‌گویند که در صورت آزاد نشدن چهار دانشجوی بازداشت شده، از روز شنبه 21 دی دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد. 

روز شنبه «محسن زرین کمر، کاظم رضایی، عبدالجلیل رضایی و لقمان قدیری» احضار و بازداشت شد‌ه‌ا‌ند. اتهامات این دانشجویان «اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقامات نظام» عنوان شده است. 

چهار دانشجوی بازداشت شده، اوایل دی ماه نیز از سوی کمیته انضباطی به دو ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بودند. کمیته انضباطی دانشگاه شیراز، علاوه بر این چهار نفر، 25 دانشجوی دیگر نیز را احضار و برای 17 نفر از آن جمعا 27 ترم تعلیق از تحصیل صادر کرد. این دانشجویان از سوی کمیته انضباطی مهتم هستند که از طریق برگزاری تجمع در روز 16 و 18 آذر، بلوا و آشوب ایجاد کرده‌اند.

«محسن زرین کمر»که دانشجوی ترم آخر دکترای دامپزشکی است، 18 مهرماه گذشته در جلسه سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس که در دانشگاه شیراز برگزار شد، سخنان تندی علیه محمود احمدی‌نژاد به زبان رانده بود.
گزارش این مراسم را اینجا ببینید. 

دانشجویان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده‌اند که دادگاه با صدور قرار وثیقه، زمینه را برای آزادی چهار دانشجوی بازداشت شده، فراهم کرده اما گویا ممانعت از تحویل پرونده آنان به دادگاه، مانع از آزادی آنها شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین