کد خبر: ۸۲۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

ادامه تظاهرات و اعتصابات در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه

امروز شنبه؛ ده‌‎‎ها هزار نفر در فرانسه به عنوان بخشی از هفتمین اعتصاب سراسری علیه افزایش سن بازنشستگی تظاهرات کردند که منجر به فلج نسبی ترافیک راه آهن و لغو ده‌ها پرواز در فرودگاه اورلی شد.
ادامه تظاهرات و اعتصابات در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی فرانسه
آفتاب‌‌نیوز :

این اعتراضات شامل ۲۳۰ منطقه است که باعث فلج نسبی قطارهای شرکت ملی راه آهن و لغو نزدیک به ۲۰ درصد از پروازهای فرودگاه اورلی پاریس شد.

در میان تظاهرکنندگان، نمایندگان اتحادیه‌های کارگری، کارگران بخش‌های حمل و نقل، انرژی و صنعت، همچنین کارکنان و کارگران بخش‌های پزشکی و آموزشی، اعضای سازمان‌های جوانان و دانشجویی و اعضای جنبش جلیقه زردها حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، همه آنها به خیابان‌ها آمدند تا مخالفت خود را با لایحه اصلاحات قانون بازنشستگی ارائه شده توسط دولت فرانسه اعلام کنند.

مجلس سنای این کشور روز پنجشنبه با اکثریت آرا پیش‌نویس ماده اصلاحات حقوق بازنشستگی را برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال تصویب کرد؛ اصلاحیه‌ای که دلیل اصلی اعتراضات سراسری در چند ماه گذشته بوده است.

کارگران شرکت ملی راه‌آهن فرانسه SNCF، و همچنین همکارانشان در اپراتور حمل و نقل منطقه‌ای پاریس RATP تصمیم گرفتند که اعتصاب را تا چهارشنبه تمدید کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین