کد خبر: ۸۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
سخنگوی قوه قضاییه تشریح کرد:

اعلام جزئیات اتهامی ابربدهکار بانکی در یک خودروسازی؛ تحصیل مال نامشروع توسط متهم به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال

سخنگوی قوه قضاییه درباره ابربدهکار بانکی که کیفرخواست وی توسط دادستانی تهران صادر شد، گفت: این ابربدهکار مربوط به یک گروه خودرویی است؛ اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال از اتهامات این متهم است.
اعلام جزئیات اتهامی ابربدهکار بانکی در یک خودروسازی؛ تحصیل مال نامشروع توسط متهم به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲۳ اسفند با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین" اظهار کرد: بر این اساس دستگاه قضایی بسیج شد تا با استفاده از امکانات و توانایی‌های موجود، تلاش لازم انجام شود تا بخشی از موانع از سر راه تولید برداشته شود.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در این حوزه تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال، ۱۲۲ نامه هشداری سازمان بازرسی درباره شعار سال به دستگاه‌‎های اجرایی کشور ارسال شد.

ستایشی خاطرنشان کرد: در این زمینه ۲۶ فقره پرونده بازرسی در بازرسی‌های کل کشور تشکیل شده و ۷۳۰ پرونده در بحث حمایت از تولید، ۲۳۹ پرونده در راستای رفع مشکلات تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه از یک هزار و ۶۲ واحد تولیدی توسط سازمان‌های بازرسی در کل کشور بازدید شد، گفت: یک هزار و ۷۷۷ شکایت با موضوع تولید و سرمایه‌گذاری به سازمان‎های مورد بحث واصل شد.

تمرکز قوه قضائیه بر آموزش زندانیان؛ آموزش ۸۳۰۰۰ زندانی

ستایشی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری در زندان‌ها برای ۸۳ هزار نفر دوره‌های آموزشی برگزار و برای ۵۱ هزار نفر گواهینامه آموزشی در زندان صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در استان آذربایجان شرقی در سال جاری در راستای احیای واحد‌های تولیدی تاکنون ۶۷ واحد تولیدی با اشتغال‌زایی برای ۲۶۲ نفر به‌صورت مستقیم احیا شده است همچنین از ورشکستگی ۵ واحد تولیدی دیگر جلوگیری شده است و این واحد‌ها به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: در استان البرز در طول سال جاری ۱۰ واحد تولیدی دارای مشکل حقوقی کاملا احیا شده‌اند و در این مدت در این واحد‌ها برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است یا از بیکاری آن‌ها جلوگیری شده است.

پرونده ابربدهکار بانکی به کجا رسید؟

ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره ابربدهکار بانکی که هفته گذشته کیفرخواست وی توسط دادستانی تهران صادر شد و اینکه این متهم با کدام سازمان و ارگان در ارتباط بوده است، اظهار کرد: این ابربدهکار مربوط به یک گروه خودرویی است که پرونده مروبطه ۲۷ متهم دارد.

وی درباره اتهام متهم ردیف اول این پرونده گفت: اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع به میزان ۴۱ هزار میلیارد ریال و ۲۹ میلیون "وون" کره جنوبی، اتهام متهم ردیف اول این پرونده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اتهام ۲۶ متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی است که در ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ کیفرخواست برای این پرونده صادر و به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شد؛ به جهت حساسیت و به قید فوریت، وقت رسیدگی به این پرونده در دادگاه، فروردین ماه ۱۴۰۲ تعیین شده است.

وی متذکر شد: برای متهمان این پرونده قرار تامین قانونی صادر شده و تمام ۲۷ متهم آن با توثیق وثیقه در حال حاضر آزاد هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین