کد خبر: ۸۳۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

پای دستگاه‌های نظارتی به پرونده سرمربی سابق تیم ملی و استقلال باز شد

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، از ورودی حوزه پارلمانی و حقوقی این وزارتخانه و نیز دستگاه‌های نظارتی به پرونده قرارداد " مارک ویلموتس" سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.
پای دستگاه‌های نظارتی به پرونده سرمربی سابق تیم ملی و استقلال باز شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدهادی لقمان پوردرسفر به شهرستان آمل درگفت‌وگویی گفت: حوزه معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش پیگیر پرونده قرارداد " مارک ویلموتس" شده و همچنین دستگاه‌های نظارتی هم پیگیر این پرونده شدند به صورت حقوقی هم رسیدگی و پس از بررسی به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به ضرب العجل تعیین شده برای پرداخت مطالبات " استراماچونی " سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران نیز، گفت: نمایندگان و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این موضوع وچگونگی قرارداد با این سرمربی شدند و حتی دستگاه‌های نظارتی نیز پیگیری لازم خودشان دارند.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه البته در کسب نتیجه این پرونده‌ها خوش‌بین هستیم که با تحقیق و تفحص به مرحله قابل قبولی برسد، ابرازامیدواری کرد، با بررسی کامل این دو پرونده، نتیجه آن توسط فدراسیون فوتبال و یا وزارت ورزش و جوانان گزارش داده خواهد شد.

سرخ‌آبی‌ها ۱۴۰۲ بودجه دولتی نمی‌گیرند!

لقمان پور دربخش دیگری با اشاره به اینکه ورزش کلمه پاک و مقدس است و مردم از ورزش صداقت می‌خواهند، درپاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا درخصوص اینکه دربودجه سال ۱۴۰۲ برای کمک به تیم‌های پرسپولیس و استقلال، دولت کمک مالی خواهد کرد، گفت: پرداخت بودجه‌های دولتی به این دو باشگاه ممنوع است، دولت‌ها و وزارت ورزش در دوره‌های گذشته از طریق فدراسیون فوتبال کمک‌هایی به این دو باشگاه داستند.

وی ادامه داد: مهم این است که آقای سجادی وزیر ورزش و جوانان، جزو ورزشی‌ترین وزرای بعد انقلاب بوده و پیگیر جدی بحث خصوصی سازی دو تیم استقلال وپرسپولیس البته امیدواریم وزارت اقتصاد و دارایی به همراه سازمان خصوصی سازی هم پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۰ درصد از سهام باشگاه‌ها در بورس عرضه شده و هم اکنون دو تیم مالک خرد و سهامدار خرد دارند.

بخشودگی مالیات برای حامیان ورزش

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان همچنین درپاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایسنا درخصوص دلایل اجرا نشدن قانون حمایت از بخشودگی مالیات برای حامیان مالی تیم‌های ورزشی گفت: در زمینه بخشودگی مالیاتی برای حامیان خصوصی ورزش، دولت در بودجه سال۱۴۰۲ اقدام‌های خوبی را پیش‌بینی کرده و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب موارد قانونی آن کمک حال باشند.

لقمان پور یادآورشد: در بحث حق پخش تلویزیونی و دیپلماسی خارجی ورزشی درسال ۱۴۰۲ با حمایت وزارت ورزش و دولت امیدواریم به جمع بندی و هم‌پوشانی کامل برسیم.

وی اضافه کرد: با کمک وزارت امور خارجه در کنار رایزن فرهنگی و اقتصادی، یک رایزن ورزشی هم در سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف داشته باشیم تا دراین حوزه نیز با دیپلماسی ورزشی پیگیری وحل وفصل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین