کد خبر: ۸۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به این استان گفت:با بیش از ۵ هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و اماکن گردشگری این استان مهیای استقبال از مسافران نوروزی هستیم.
۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های آذربایجان‌غربی
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی صفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در حوزه عمرانی ۲۷ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشته که در مرحله پیمان‌سپاری بوده و ۶ میلیارد تومان نیز از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته و این میزان بودجه با کل بودجه سال ۱۴۰۰ برابری کرده و این نشانگر بهبود دیدگاه مسئولان استانی نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ پروژه سرمایه گذاری و میراثی در دست اقدام است افزود: در سال گذشته، مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است، برای ۷۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ۷۶ مورد فرصت سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تعداد ۵۲ فقره مجوز ایجاد پروژه با ۴ هزار و ۹۰۰ حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۹۴۳ نفر و نیز موافقت با یک‌هزار و ۱۵۸ فقره مجوز ایجاد پروژه صادر شده است.

وی، با اشاره به افزایش بازدید‌های موزه‌های استان، ادامه داد: در سال جاری با افزایش سه برابری بازدید از موزه‌ها تعداد ۴۴۲ هزار و ۵۷۰ نفر در موزه‌های استان حاضر و از این اماکن بازدید کردند.

صفری ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۸۱ رشته صنایع‌دستی از جمله انواع هنر‌های چوبی، منبت‌کاری، معرق‌کاری، چرم‌دوزی، سفال، گلیم، سرامیک و موارد مشابه آن در استان توسط هنرمندان این رشته فعالیت دارند.

وی با اشاره به مجوز‌های صادرشده در حوزه صنایع‌دستی اذعان داشت: تعداد ۳ هزار و ۱۶۴ مجوز در حوزه صنایع‌دستی در بخش‌های کارت شناسایی، کارگاه و انفرادی فعال هستند، همچنین در ایام نوروز در ۱۶ شهرستان استان بازارچه صنایع‌دستی دایر خواهد شد که مسافران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به تعداد یک‌هزار و ۷۴۰ مورد اثر ملی ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۷۶ مورد از این آثار ملی بنای تاریخی بوده و ۸۷ مورد آن آثار ناملموس است.

همچنین در این نشست خبری، رضا حیدری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری آذربایجان‌غربی، ادامه داد: تعداد تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اعم از هتل، مسافرخانه، واحد اقامتی بومگردی و سنتی استان تعداد ۵ هزار و ۱۶۶ تخت بوده و آماده پذیرش مهمانان نوروزی با ۲ هزار و ۱۸۳ اتاق هستند.

وی ابراز داشت: در آذربایجان‌غربی ۲۷۴ واحد گردشگری وجود دارد که شامل دفاتر، مراکز تفریحی، مجتمع‌های گردشگری، هتل و اقامتگاه‌ها هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسافران خارجی به این استان، تاکید کرد: در سال جاری بیش از ۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های استان مهمان ما بودند و انتظار داریم پذیرایی در ایام نوروز بیش از این میزان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین