کد خبر: ۸۳۰۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱

گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره اصلاح نظام قضایی اسرائیل

یک رسانه آمریکایی یکشنبه شب به نقل از یک مقام اسرائیلی گزارش داد که جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده در خصوص طرح جنجالی اصلاح قانون قضایی رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تلفنی گفت وگو کرده است.
گفتگوی بایدن و نتانیاهو درباره اصلاح نظام قضایی اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه آمریکایی‌ "آکسیوس" به نقل از یک مقام ایالات متحده گزارش داد که در این تماس تلفنی بایدن نگرانی خود را نسبت به قانون اصلاح نظام قضایی که مخالفان از آن به کودتای نتانیاهو تعبیر می کنند، ابراز نگرانی کرده است.

نتانیاهو بایدن را در جریان عملیات شهادت طلبانه روز یکشنبه گذاشته است که در آن نیروهای مقاومت به سوی صهیونیست‌ها در نزدیکی دهستان «حواره» در جنوب نابلس واقع در کرانه باختری شلیک کردند.

منابع رسانه‌ای از یک عملیات مقاومتی در شهرک «حواره» در جنوب نابلس و زخمی شدن سه صهیونیست در پی این عملیات خبر دادند.

براساس گزارش رسانه‌های داخل فلسطین، یک جوان عصر روز یکشنبه در پاسخ به جنایات روزانه رژیم صهیونیستی، اقدام به تیراندازی به سمت خودروی حامل شهرک نشینان تندرو صهیونیست در شهرک حواره در جنوب نابلس کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سه شهرک نشین در این عملیات ضد صهیونیستی زخمی شده‌اند که وضعیت جسمانی یکی از آنان وخیم است.

در لایحه کابینه نتانیاهو موسوم به "اصلاح قانون قضایی" که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه دستگاه اجرایی و قانونگذاری در این رژیم تقویت خواهد شد.

در این لایحه همچنین اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

این لایحه در جلسه کنست (پارلمان) که در هفته های گذشته برگزار شد، در شور اول با ۶۳ رأی موافق و ۴۷ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه برای آن که تصویب و به قانون تبدیل شود، باید در شور دوم و سوم نیز به رأی گذاشته شود و در کمیسیون‌های تخصصی رأی آورد و در در صورت تصویب نهایی به قانون تبدیل خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین لایحه «اصلاح نظام قضایی» از محاکمه فرار کند.

ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز افشا کرد که تلاش نتانیاهو و حزب وی برای اصلاحات در دستگاه قضایی که صهیونیست‌ها از آن به عنوان کودتا یاد می‌کنند، برای تبرئه بنیامین نتانیاهو از محاکمه است.

در هفته‌های گذشته و در یازدهمین هفته متوالی، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه هفته جاری بیش از ۳۰۰ هزار اسرائیلی برای دهمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین