کد خبر: ۸۳۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳

مشکل اصلی بازگشت به برجام از نظر عراقچی

کمال خرازی و عباس عراقچی امروز در مراسم سخنرانی و پرسش و پاسخی که با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و اساتید دانشگاه‌های سوریه و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در محل دفتر "الاسد" در شهر دمشق که توسط موسسه دیپلماتیک وزارت خارجه سوریه و با همکاری وزارت فرهنگ این کشور و دفتر الاسد برگزار شده بود، شرکت کردند.
مشکل اصلی بازگشت به برجام از نظر عراقچی
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس عراقچی معاون سابق وزیرخارجه ایران طی سخنانی در این نشست در خصوص برجام گفت: وقتی که بایدن به ریاست جمهوری آمریکا رسید رغبت خود را برای اجرای توافق هسته‌ای نشان داد، توافقی که ۶ سال در دوران قبل زمان برد.

وی مشکل اصلی بازگشت به برجام را ارایه تضمین از سوی آمریکا دانست و بیان داشت: آمریکایی‌ها قادر به دادن تضمین در برجام نیستند و برای ما امکان ندارد که دوباره وارد توافقی شویم که آمریکا بخواهد بازهم از آن خارج شود.

عراقچی مشکل دوم در این خصوص را اسناد ادعایی ارایه شده از سوی رژیم صهیونیستی به آژانس انرژی اتمی دانست و گفت: از نظر ما این کاررژیم تل آویو یک بازی صهیونیستی و بی ارزش است.

وی ادامه داد: این ۲ مشکل حل نشده بود که در سپتامبر گذشته آمریکایی‌ها مشغول انتخابات کنگره شدند و پس از انتخابات کنگره آمریکایی‌ها دوباره شروع به فشار بر ایران کردند که نمونه آن حمایت واشنگتن از اغتشاشگران در ایران بود.

وی با اشاره به سفر اخیر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران نیز گفت: در سفر اخیر گروسی به ایران مشکلات میان آژانس با ایران مطرح و راه حل‌هایی برای آن‌ها ترسیم شد.

عراقچی در خاتمه رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی توافق هسته‌ای ایران با غرب دانست و تصریح کرد: تل آویو سعی می‌کند ایران را به عنوان تهدید معرفی کند تا مذاکرات برجام دوباره شروع نشود، اما مطمئنا این نقشه صهیونیست‌ها نیز به ثمر نخواهد نشست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین